bytes.cat

La wiki d'FP d'informàtica

Eines de l'usuari

Eines del lloc


Barra lateral

ASIX Administració de Sistemes Informàtics i Xarxes
Tots els mòduls del cicle
MP01 Implantació de sistemes operatius
Totes les UFs del modul
MP02 Gestió de bases de dades
Totes les UFs del modul
MP03 Programació bàsica
Totes les UFs del modul
MP04 Llenguatges de marques i sistemes de gestió d'informació
Totes les UFs del modul
MP05 Fonaments de maquinari
Totes les UFs del modul
MP06 Administració de sistemes operatius
Totes les UFs del modul
MP07 Planificació i administració de xarxes
Totes les UFs del modul
MP08 Serveis de xarxa i Internet
Totes les UFs del modul
MP09 Implantació d'aplicacions web
Totes les UFs del modul
MP10 Administració de sistemes gestors de bases de dades
Totes les UFs del modul
MP11 Seguretat i alta disponibilitat
Totes les UFs del modul
MP12 Formació i orientació laboral
Totes les UFs del modul
MP13 Empresa i iniciativa emprenedora
Totes les UFs del modul
MP14 Projecte
Totes les UFs del modul
DAM Desenvolupament d’aplicacions multiplataforma
Tots els mòduls del cicle
MP01 Sistemes informàtics
Totes les UFs del modul
MP02 Bases de dades
Totes les UFs del modul
MP03 Programació bàsica
Totes les UFs del modul
MP04 Llenguatges de marques i sistemes de gestió d'informació
Totes les UFs del modul
MP05 Entorns de desenvolupament
Totes les UFs del modul
MP06 Accés a dades
Totes les UFs del modul
MP07 Desenvolupament d’interfícies
Totes les UFs del modul
MP08 Programació multimèdia i dispositius mòbils
Totes les UFs del modul
MP09 Programació de serveis i processos
Totes les UFs del modul
MP10 Sistemes de gestió empresarial
Totes les UFs del modul
MP11 Formació i orientació laboral
Totes les UFs del modul
MP12 Empresa i iniciativa emprenedora
Totes les UFs del modul
MP13 Projecte de síntesi
Totes les UFs del modul
MPDual Mòdul Dual / Projecte
DAW Desenvolupament d’aplicacions web
Tots els mòduls del cicle
MP01 Sistemes informàtics
Totes les UFs del modul
MP02 Bases de dades
Totes les UFs del modul
MP03 Programació
Totes les UFs del modul
MP04 Llenguatge de marques i sistemes de gestió d’informació
Totes les UFs del modul
MP05 Entorns de desenvolupament
Totes les UFs del modul
MP06 Desenvolupament web en entorn client
Totes les UFs del modul
MP07 Desenvolupament web en entorn servidor
Totes les UFs del modul
MP08 Desplegament d'aplicacions web
Totes les UFs del modul
MP09 Disseny d'interfícies web
Totes les UFs del modul
MP10 Formació i Orientació Laboral
Totes les UFs del modul
MP11 Empresa i iniciativa emprenedora
Totes les UFs del modul
MP12 Projecte de síntesi
Totes les UFs del modul
SMX Sistemes Microinformàtics i Xarxes
Tots els mòduls del cicle
MP01 Muntatge i manteniment d’equips
Totes les UFs del modul
MP02 Sistemes Operatius Monolloc
Totes les UFs del modul
MP03 Aplicacions ofimàtiques
Totes les UFs del modul
MP04 Sistemes operatius en xarxa
Totes les UFs del modul
MP05 Xarxes locals
Totes les UFs del modul
MP06 Seguretat informàtica
Totes les UFs del modul
MP07 Serveis de xarxa
Totes les UFs del modul
MP08 Aplicacions Web
Totes les UFs del modul
MP09 Formació i Orientació Laboral
Totes les UFs del modul
MP10 Empresa i iniciativa emprenedora
Totes les UFs del modul
MP11 Anglès
Totes les UFs del modul
MP12 Síntesi
Totes les UFs del modul
CETI Ciberseguretat en Entorns de les Tecnologies de la Informació
Tots els mòduls del cicle
CiberOT Ciberseguretat en Entorns d'Operació
Tots els mòduls del cicle
libgdx-so

So en libGDX

Article de referència: jocs libGDX en aquesta wiki,

Tenim dues opcions per tractar el so en libGDX:

  • La fàcil: emprant els objectes Sound (per efectes curts) o Music (per sons més llargs). Això carregarà els sons al driver d'àudio i els reproduirà sense major intervenció del programador que un simple audio.play().
  • La complicada: emprant AudioDevice podem generar els nostres propis sons en format PCM (creant matemàticament les sinusoides o el què creguem convenient). El problema principal és que l'accés a escriure les mostres bloquejarà el thread i, per tant, també el GUI i tot el programa. Caldrà que el programador gestioni un Thread a part per anar generant àudio.

Pots veure com utilitzar el sintetitzador de sons JSyn en libGDX en aquesta wiki.


Exemple amb AudioDevice

En aquest exemple generem una sinusoide (funció sinus, la ona més fonamental que hi ha) i l'enviem al thread d'àudio, el qual la va reproduint en fragments.

Al tocar la pantalla (Gdx.input.justTouched()) engeguem o apaguem el so. Si l'apaguem, caldrà seguir enviant dades de silenci a la sortida d'àudio, sense sortir del thread.

float freq = 440.0f;        // en Hz
float sampleRate = 44100;   // 44.1 kHz - qualitat CD
float step = 0.1f;          // fragment minim de so
boolean sona = true;
boolean running = true;
AudioDevice audioDevice;
AudioThread audioThread;
 
public static float[] generaSinusoide(float frequency, float sampleRate, float durationInSeconds) {
    int numSamples = (int) (sampleRate * durationInSeconds);
    float[] samples = new float[numSamples];
    for (int i = 0; i < numSamples; i++) {
        float t = i / sampleRate;
        samples[i] = (float) Math.sin(2 * Math.PI * frequency * t);
    }
    return samples;
}
 
class AudioThread extends Thread {
    @Override
    public void run() {
        // creem sinusoide (un sol cop)
        float[] sineWave = generaSinusoide(freq, sampleRate, step);
 
        while(running) {
            if( sona )
                audioDevice.writeSamples(sineWave, 0, sineWave.length);
            else {
                // dormim una estona (la mateixa que el fragment d'àudio)
                try {
                    Thread.sleep((long) (step*1000) );
                } catch(Exception e) {
                    e.printStackTrace();
                }
            }
        }
    }
}
 
@Override
public void create() {
    // ...elements GUI...
 
    // Crear un dispositiu d'àudio
    audioDevice = Gdx.audio.newAudioDevice((int) sampleRate, true);
 
    // creem i posem en marxa el thread d'audio
    audioThread = new AudioThread();
    audioThread.start();
}
 
@Override
public void render() {
    // ...activitat GUI...
 
    // al detectar un touch apaguem o engeguem
    if( Gdx.input.justTouched() ) {
        sona = ! sona;
    }
}
 
@Override
public void dispose() {
    // indiquem al thread de so que acabi
    running = false;
 
    // destruim objectes GUI
    batch.dispose();
    image.dispose();
 
    // IMPORTANT: esperem a que acabi de sortir el thread d'audio
    try {
        audioThread.join();
    } catch(Exception e) {
        e.printStackTrace();
    }
}
libgdx-so.txt · Darrera modificació: 2025/03/02 23:26 per enric_mieza_sanchez