bytes.cat

La wiki d'FP d'informàtica

Eines de l'usuari

Eines del lloc


Barra lateral

ASIX Administració de Sistemes Informàtics i Xarxes
Tots els mòduls del cicle
MP01 Implantació de sistemes operatius
Totes les UFs del modul
MP02 Gestió de bases de dades
Totes les UFs del modul
MP03 Programació bàsica
Totes les UFs del modul
MP04 Llenguatges de marques i sistemes de gestió d'informació
Totes les UFs del modul
MP05 Fonaments de maquinari
Totes les UFs del modul
MP06 Administració de sistemes operatius
Totes les UFs del modul
MP07 Planificació i administració de xarxes
Totes les UFs del modul
MP08 Serveis de xarxa i Internet
Totes les UFs del modul
MP09 Implantació d'aplicacions web
Totes les UFs del modul
MP10 Administració de sistemes gestors de bases de dades
Totes les UFs del modul
MP11 Seguretat i alta disponibilitat
Totes les UFs del modul
MP12 Formació i orientació laboral
Totes les UFs del modul
MP13 Empresa i iniciativa emprenedora
Totes les UFs del modul
MP14 Projecte
Totes les UFs del modul
DAM Desenvolupament d’aplicacions multiplataforma
Tots els mòduls del cicle
MP01 Sistemes informàtics
Totes les UFs del modul
MP02 Bases de dades
Totes les UFs del modul
MP03 Programació bàsica
Totes les UFs del modul
MP04 Llenguatges de marques i sistemes de gestió d'informació
Totes les UFs del modul
MP05 Entorns de desenvolupament
Totes les UFs del modul
MP06 Accés a dades
Totes les UFs del modul
MP07 Desenvolupament d’interfícies
Totes les UFs del modul
MP08 Programació multimèdia i dispositius mòbils
Totes les UFs del modul
MP09 Programació de serveis i processos
Totes les UFs del modul
MP10 Sistemes de gestió empresarial
Totes les UFs del modul
MP11 Formació i orientació laboral
Totes les UFs del modul
MP12 Empresa i iniciativa emprenedora
Totes les UFs del modul
MP13 Projecte de síntesi
Totes les UFs del modul
MPDual Mòdul Dual / Projecte
DAW Desenvolupament d’aplicacions web
Tots els mòduls del cicle
MP01 Sistemes informàtics
Totes les UFs del modul
MP02 Bases de dades
Totes les UFs del modul
MP03 Programació
Totes les UFs del modul
MP04 Llenguatge de marques i sistemes de gestió d’informació
Totes les UFs del modul
MP05 Entorns de desenvolupament
Totes les UFs del modul
MP06 Desenvolupament web en entorn client
Totes les UFs del modul
MP07 Desenvolupament web en entorn servidor
Totes les UFs del modul
MP08 Desplegament d'aplicacions web
Totes les UFs del modul
MP09 Disseny d'interfícies web
Totes les UFs del modul
MP10 Formació i Orientació Laboral
Totes les UFs del modul
MP11 Empresa i iniciativa emprenedora
Totes les UFs del modul
MP12 Projecte de síntesi
Totes les UFs del modul
SMX Sistemes Microinformàtics i Xarxes
Tots els mòduls del cicle
MP01 Muntatge i manteniment d’equips
Totes les UFs del modul
MP02 Sistemes Operatius Monolloc
Totes les UFs del modul
MP03 Aplicacions ofimàtiques
Totes les UFs del modul
MP04 Sistemes operatius en xarxa
Totes les UFs del modul
MP05 Xarxes locals
Totes les UFs del modul
MP06 Seguretat informàtica
Totes les UFs del modul
MP07 Serveis de xarxa
Totes les UFs del modul
MP08 Aplicacions Web
Totes les UFs del modul
MP09 Formació i Orientació Laboral
Totes les UFs del modul
MP10 Empresa i iniciativa emprenedora
Totes les UFs del modul
MP11 Anglès
Totes les UFs del modul
MP12 Síntesi
Totes les UFs del modul
CETI Ciberseguretat en Entorns de les Tecnologies de la Informació
Tots els mòduls del cicle
CiberOT Ciberseguretat en Entorns d'Operació
Tots els mòduls del cicle
android_canvas

Aquesta és una revisió antiga del document


Android Canvas : Views Personalitzades

Article de referència: Android

En aquest article veiem com crear una View o widget personalitzat, dibuixant directament sobre ell amb l'objecte Canvas.


Crear una nova View

Ves a la carpeta amb els arxius de codi Kotlin/Java i clica amb el botó dret o vés a:

File -> New -> Kotlin Class/File

Posa-li el nom que desitgis, per exemple Display:

Display.kt
class Display @JvmOverloads constructor(
    context: Context,
    attrs: AttributeSet? = null,
    defStyleAttr: Int = 0
) : View(context, attrs, defStyleAttr) {
 
    private val paint = Paint().apply {
        color = Color.BLUE
        style = Paint.Style.FILL
        isAntiAlias = true
    }
 
    override fun onDraw(canvas: Canvas) {
        super.onDraw(canvas)
 
        // Fons
        canvas.drawColor(Color.WHITE)
 
        // pintem un quadrat del 25% al 75% de l'alçada i amplada
        canvas.drawRect(
            width * 0.25f,  // left
            height * 0.75f, // top
            width * 0.75f,  // right
            height * 0.25f, // bottom
            paint)
 
    }
}

Fixa't en què:

  • width i height els agafem de la classe View i retorna els tamanys reals del widget al dispositiu.
  • Hem sobreescrit el mètode onDraw


Afegeix la nova classe al layout

La manera més fàcil és afegir una View genèrica amb la interfície gràfica, amb els tamanys que ens convingui, i després anar al codi XML i canviar el tipus de widget per la nova class que hem creat.

Segurament quedaria similar a:

activity_main.xml
    <com.myuser.myapp.Display
        android:id="@+id/display"
        android:layout_width="300dp"
        android:layout_height="300dp"
        app:layout_constraintBottom_toBottomOf="parent"
        app:layout_constraintEnd_toEndOf="parent"
        app:layout_constraintStart_toStartOf="parent"
        app:layout_constraintTop_toTopOf="parent" />


Aplicar-hi canvis

El més còmode per dibuixar-hi de forma dinàmica és posar el codi dins de la nova classe Display i repintar sempre tota la View.

Per forçar que es repinti podem cridar la funció View.invalidate(), la qual acabarà amb la crida a onDraw que hem implementat:

  val display = findViewById<Display>(R.id.display)
  display.invalidate()
android_canvas.1762824625.txt.gz · Darrera modificació: 2025/11/11 01:30 per enric_mieza_sanchez