bytes.cat

La wiki d'FP d'informàtica

Eines de l'usuari

Eines del lloc


unity_ar

Diferències

Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.

Enllaç a la visualització de la comparació

Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia
Següent revisió
Revisió prèvia
unity_ar [2022/10/19 11:45]
carlos_marin [Innovacions a l'aplicació]
unity_ar [2022/10/19 13:35] (actual)
carlos_marin [Creant el Prefab]
Línia 75: Línia 75:
  
 Farem una Realitat Augmentada on a l'enfocar la càmera del mòbil a una imatge se'ns dibuixarà enganxat a aquesta imatge elements digitals. Farem una Realitat Augmentada on a l'enfocar la càmera del mòbil a una imatge se'ns dibuixarà enganxat a aquesta imatge elements digitals.
 +
 +==== Crear un nou AR Session Origin ====
  
 Partirem de l'escena per defecte que s'ha obert a l'inici tot i que la modificarem una mica. Partirem de l'escena per defecte que s'ha obert a l'inici tot i que la modificarem una mica.
Línia 85: Línia 87:
  
 Amb aquest gameObject seleccionat ens assegurem que la seva posició i rotació a la finestra //Inspector// és tot a zero. Amb aquest gameObject seleccionat ens assegurem que la seva posició i rotació a la finestra //Inspector// és tot a zero.
 +
 +==== Afegim components i la imatge pel tracking ====
  
 Com hem dit abans, aquest AR Session Origin està pràcticament buit pel que l'haurem d'afegir el component pensat per fet track d'imatge en AR. Per això, i amb l'AR Session Origin que acabem de crear seleccionat, anirem a la finestra d'Inspector i clicarem a "Add Component", buscarem un component d'Script anomenat "AR TRacked Image Manager". i l'afegim al gameObject.  Com hem dit abans, aquest AR Session Origin està pràcticament buit pel que l'haurem d'afegir el component pensat per fet track d'imatge en AR. Per això, i amb l'AR Session Origin que acabem de crear seleccionat, anirem a la finestra d'Inspector i clicarem a "Add Component", buscarem un component d'Script anomenat "AR TRacked Image Manager". i l'afegim al gameObject. 
Línia 117: Línia 121:
 Per saber el tamany de la imatge és tan fàcil com mesurar amb un regla la imatge impresa sobre la que volem fer l'AR. Les unitats que espera Unity és en metres. Per saber el tamany de la imatge és tan fàcil com mesurar amb un regla la imatge impresa sobre la que volem fer l'AR. Les unitats que espera Unity és en metres.
 </WRAP> </WRAP>
 +
 +==== Creem el Prefab ====
  
 Ara crearem el nostre prefab que serà el que s'instanciarà al moment de detectar i fer track de la imatge. Ara crearem el nostre prefab que serà el que s'instanciarà al moment de detectar i fer track de la imatge.
Línia 144: Línia 150:
 Aneu en compte i esborreu el cilindre de l'escena, no el de la carpeta prefab.  Aneu en compte i esborreu el cilindre de l'escena, no el de la carpeta prefab. 
  
 +==== Afegim el Prefab i la llibreria d'imatges a l'AR Session Origin ====
  
 Ara acabarem de configurar el GameObject "AR Session Origin" per poder donar-li tota la informació que necessita per poder fer el track sobre la imatge. Aquesta informació serà la llibreria d'imatges i l'objecte 3D que es pintarà al detectar la imatge de track.  Ara acabarem de configurar el GameObject "AR Session Origin" per poder donar-li tota la informació que necessita per poder fer el track sobre la imatge. Aquesta informació serà la llibreria d'imatges i l'objecte 3D que es pintarà al detectar la imatge de track. 
Línia 154: Línia 161:
  
 Ja tenim tot preparat per publicar i testejar la nostra primera aplicació d'AR. Ja tenim tot preparat per publicar i testejar la nostra primera aplicació d'AR.
 +
 +==== Publiquem i instal·lem l'aplicació ====
  
 Primer salvem l'escena per aplicar tots els canvis.  Primer salvem l'escena per aplicar tots els canvis. 
unity_ar.1666179959.txt.gz · Darrera modificació: 2022/10/19 11:45 per carlos_marin