Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.
Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia Següent revisió | Revisió prèvia | ||
unity_ar [2022/10/19 06:16] carlos_marin |
unity_ar [2022/10/19 13:35] (actual) carlos_marin [Creant el Prefab] |
||
---|---|---|---|
Línia 48: | Línia 48: | ||
Seleccionem " | Seleccionem " | ||
- | També actualitzarem el Package "XR Plugin Management" | + | També actualitzarem el Package "XR Plugin Management" |
{{ unity_ar_image03.jpg? | {{ unity_ar_image03.jpg? | ||
Línia 54: | Línia 54: | ||
Si esteu interessats en aquests Kit de desenvolupament d'AR podeu fer una ullada a aquest link: [[https:// | Si esteu interessats en aquests Kit de desenvolupament d'AR podeu fer una ullada a aquest link: [[https:// | ||
- | Ja estem a prop d' | + | Ja estem a prop d' |
File -> Build Settings -> Player Settings | File -> Build Settings -> Player Settings | ||
Línia 75: | Línia 75: | ||
Farem una Realitat Augmentada on a l' | Farem una Realitat Augmentada on a l' | ||
+ | |||
+ | ==== Crear un nou AR Session Origin ==== | ||
Partirem de l' | Partirem de l' | ||
- | Seleccionem i esborrem el gameObject anomenat AR Session Origin de la nostra finestra // | + | Seleccionem i esborrem el gameObject anomenat |
- | Amb el ratolí sobre la finestra d'// | + | Amb el ratolí sobre la finestra d'// |
{{unity_ar_image05.jpg? | {{unity_ar_image05.jpg? | ||
Amb aquest gameObject seleccionat ens assegurem que la seva posició i rotació a la finestra // | Amb aquest gameObject seleccionat ens assegurem que la seva posició i rotació a la finestra // | ||
+ | |||
+ | ==== Afegim components i la imatge pel tracking ==== | ||
Com hem dit abans, aquest AR Session Origin està pràcticament buit pel que l' | Com hem dit abans, aquest AR Session Origin està pràcticament buit pel que l' | ||
Línia 117: | Línia 121: | ||
Per saber el tamany de la imatge és tan fàcil com mesurar amb un regla la imatge impresa sobre la que volem fer l'AR. Les unitats que espera Unity és en metres. | Per saber el tamany de la imatge és tan fàcil com mesurar amb un regla la imatge impresa sobre la que volem fer l'AR. Les unitats que espera Unity és en metres. | ||
</ | </ | ||
+ | |||
+ | ==== Creem el Prefab ==== | ||
Ara crearem el nostre prefab que serà el que s' | Ara crearem el nostre prefab que serà el que s' | ||
Línia 144: | Línia 150: | ||
Aneu en compte i esborreu el cilindre de l' | Aneu en compte i esborreu el cilindre de l' | ||
+ | ==== Afegim el Prefab i la llibreria d' | ||
Ara acabarem de configurar el GameObject "AR Session Origin" | Ara acabarem de configurar el GameObject "AR Session Origin" | ||
Línia 154: | Línia 161: | ||
Ja tenim tot preparat per publicar i testejar la nostra primera aplicació d'AR. | Ja tenim tot preparat per publicar i testejar la nostra primera aplicació d'AR. | ||
+ | |||
+ | ==== Publiquem i instal·lem l' | ||
Primer salvem l' | Primer salvem l' | ||
Línia 184: | Línia 193: | ||
==== Afegir un nou GameObject ===== | ==== Afegir un nou GameObject ===== | ||
- | Començarem | + | Començarem |
Botó dret del ratolí sobre // | Botó dret del ratolí sobre // | ||
| | ||
- | Modifiquem a l' | + | Modifiquem a l' |
+ | |||
+ | Per canviar el nom tant ho podem fer clicant botò dret sobre l' | ||
Jo li he posat " | Jo li he posat " | ||
Línia 211: | Línia 222: | ||
void Start() | void Start() | ||
{ | { | ||
- | InvokeRepeating(" | + | InvokeRepeating(" |
} | } | ||
Línia 223: | Línia 234: | ||
Aquest script declara una variable pública de tipus GameObject i anomenada beetle. | Aquest script declara una variable pública de tipus GameObject i anomenada beetle. | ||
- | Després, a la funció Start() que és la funció que s' | + | Després, a la funció Start() que és la funció que s' |
Per últim, a la funció " | Per últim, a la funció " | ||
Línia 229: | Línia 240: | ||
Salvem l' | Salvem l' | ||
- | Veurem que ara, el nostre Script te un nou slot anomenat Beetle i que és buit. Arrossegarem aqui el Cylinder que vam crear en la secció anterior i que tenim a la carpeta " | + | Veurem que ara, el nostre Script, te un nou slot anomenat Beetle i que és buit. Arrossegarem aqui el Cylinder que vam crear en la secció anterior i que tenim a la carpeta " |
Línia 239: | Línia 250: | ||
Anem a la carpeta " | Anem a la carpeta " | ||
- | L' | + | L' |
Si volem sortir d' | Si volem sortir d' | ||
Línia 332: | Línia 343: | ||
Ara, amb el nostre prefab desat a la carpeta podem esborrar el BeetleSpawner de la nostra escena. | Ara, amb el nostre prefab desat a la carpeta podem esborrar el BeetleSpawner de la nostra escena. | ||
- | ==== Modifiquem | + | ==== Modifiquem |
L' | L' | ||
Línia 352: | Línia 363: | ||
Sobrescribim l'apk anterior i només queda passar-lo al nostre dispositiu a travès del cable USB i tornar a instal·lar-lo. | Sobrescribim l'apk anterior i només queda passar-lo al nostre dispositiu a travès del cable USB i tornar a instal·lar-lo. | ||
- | ==== Innovacions a l' | + | ===== Innovacions a l' |
Us proposo que modifiqueu el codi per fer coses noves com ara: | Us proposo que modifiqueu el codi per fer coses noves com ara: | ||
Línia 363: | Línia 374: | ||
transform.Rotate(0, | transform.Rotate(0, | ||
+ | | ||
+ | * Si teniu coneixements de 3D podeu provar d' | ||
</ | </ |