bytes.cat

La wiki d'FP d'informàtica

Eines de l'usuari

Eines del lloc


unity

Diferències

Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.

Enllaç a la visualització de la comparació

Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia
Següent revisió
Revisió prèvia
unity [2022/10/21 15:58]
carlos_marin [Editor d'Unity]
unity [2022/10/21 16:04] (actual)
carlos_marin [Editor d'Unity]
Línia 3: Línia 3:
 Unity va ser, al seu inici, un motor pensat pel desenvolupament de videojocs 2D i 3D. Amb el temps ha evolucionat i es fa servir també pel desenvolupament d'aplicacions més enllà dels videojocs, com ara aplicacions de Realitat Augmentada i Realitat Virtual, interactius educatius i de divulgació, pel·licules, projectes arquitectònics i, en definitiva, de qualsevol cosa que se'ns acudeixi a desenvolupar. El límit és la nostra imaginació. Unity va ser, al seu inici, un motor pensat pel desenvolupament de videojocs 2D i 3D. Amb el temps ha evolucionat i es fa servir també pel desenvolupament d'aplicacions més enllà dels videojocs, com ara aplicacions de Realitat Augmentada i Realitat Virtual, interactius educatius i de divulgació, pel·licules, projectes arquitectònics i, en definitiva, de qualsevol cosa que se'ns acudeixi a desenvolupar. El límit és la nostra imaginació.
  
-És, en definitiva, un poderós i popular editor amb multitud de funcionalitats que ens ajudarà a l'hora de desenvolupar la nostra aplicació.+És, en definitiva, un poderós i popular editor multiplataforma amb multitud de funcionalitats que ens ajudarà a l'hora de desenvolupar la nostra aplicació.
  
 A aquest article veurem com instal·lar Unity i conèixer una mica el programa per poder iniciar-nos en el món del desenvolupament d'aplicacions. A aquest article veurem com instal·lar Unity i conèixer una mica el programa per poder iniciar-nos en el món del desenvolupament d'aplicacions.
Línia 61: Línia 61:
  
 [[https://docs.unity3d.com/es/2021.1/Manual/GameView.html | documentació]] [[https://docs.unity3d.com/es/2021.1/Manual/GameView.html | documentació]]
 +
 +==== Interface ====
  
 Podria ser que, segons versions o instal·lacions, l'editor tingui una aparença diferent a la que aquí repassarem.  Podria ser que, segons versions o instal·lacions, l'editor tingui una aparença diferent a la que aquí repassarem. 
Línia 67: Línia 69:
  
 **imatge** **imatge**
- 
-=== Interface === 
- 
-Aquí farem una pincellada explicant cadascuna de les finestres que componen la interface d'Unity. Si voleu trobar explicacions més a fons podeu anar a la documentació d'Unity. 
- 
-[[https://docs.unity3d.com/es/2018.4/Manual/UsingTheEditor.html | Documentació]] 
  
 === Hierarchy === === Hierarchy ===
  
 A aquesta finestra trobarem un llistat de tots els GameObjects a la nostra escena. Aquí és on organitzarem els components (GameObjects) de l'escena i podrem accedir-hi a ells facilment. A aquesta finestra trobarem un llistat de tots els GameObjects a la nostra escena. Aquí és on organitzarem els components (GameObjects) de l'escena i podrem accedir-hi a ells facilment.
- 
- 
  
 === Finestres d'Scene i Game === === Finestres d'Scene i Game ===
Línia 89: Línia 83:
  
 Per poder interactuar i veure la nostra aplicació executant-se clicarem al botó de Play situat a sobre d'aquesta finestra. Per poder interactuar i veure la nostra aplicació executant-se clicarem al botó de Play situat a sobre d'aquesta finestra.
- 
  
 === Inspector === === Inspector ===
  
-Els projectes d'Unity es componen de GameObjects que contenen diferents components: Scripts, colliders, materials, sons, malles... +Els projectes d'Unity es componen de GameObjects que contenen diferents components: Scripts, colliders, sons, malles... 
  
 Serà a aquesta finestra on podren accedir i veure detalls de tots els components i propietats del GameObject que tinguem seleccionat a l'escena, hierarchy o als assets. Serà a aquesta finestra on podren accedir i veure detalls de tots els components i propietats del GameObject que tinguem seleccionat a l'escena, hierarchy o als assets.
 +
 === Project === === Project ===
 +
 +A aquesta finestra trobarem l'organització del nostre projecte tal i com es desa al nostre PC. Serà aquí on importarem els nostres Assets, com ara textures, sons, videos, malles o prefabs que després farem servir a la nostra escena.
  
 === Console === === Console ===
  
 A aquesta finestra veurem els warnings, errors i altres missatges generats per Unity. A aquesta finestra també veura els missatges que posem als nostres scripts quan volem enviar algun text durant l'execució del mateix. Podem enviar aquest missatges fent us del métode **Debug.Log("El meu missatge")** A aquesta finestra veurem els warnings, errors i altres missatges generats per Unity. A aquesta finestra també veura els missatges que posem als nostres scripts quan volem enviar algun text durant l'execució del mateix. Podem enviar aquest missatges fent us del métode **Debug.Log("El meu missatge")**
-===== Què són els GameObjects =====+===== Crear un GameObject =====
  
 ===== Afegir els nostres Scripts ===== ===== Afegir els nostres Scripts =====
unity.1666367894.txt.gz · Darrera modificació: 2022/10/21 15:58 per carlos_marin