bytes.cat

La wiki d'FP d'informàtica

Eines de l'usuari

Eines del lloc


unity

Diferències

Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.

Enllaç a la visualització de la comparació

Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia
Següent revisió
Revisió prèvia
unity [2022/10/21 15:35]
carlos_marin [Interface Unity]
unity [2022/10/21 16:04] (actual)
carlos_marin [Editor d'Unity]
Línia 3: Línia 3:
 Unity va ser, al seu inici, un motor pensat pel desenvolupament de videojocs 2D i 3D. Amb el temps ha evolucionat i es fa servir també pel desenvolupament d'aplicacions més enllà dels videojocs, com ara aplicacions de Realitat Augmentada i Realitat Virtual, interactius educatius i de divulgació, pel·licules, projectes arquitectònics i, en definitiva, de qualsevol cosa que se'ns acudeixi a desenvolupar. El límit és la nostra imaginació. Unity va ser, al seu inici, un motor pensat pel desenvolupament de videojocs 2D i 3D. Amb el temps ha evolucionat i es fa servir també pel desenvolupament d'aplicacions més enllà dels videojocs, com ara aplicacions de Realitat Augmentada i Realitat Virtual, interactius educatius i de divulgació, pel·licules, projectes arquitectònics i, en definitiva, de qualsevol cosa que se'ns acudeixi a desenvolupar. El límit és la nostra imaginació.
  
-És, en definitiva, un poderós i popular editor amb multitud de funcionalitats que ens ajudarà a l'hora de desenvolupar la nostra aplicació.+És, en definitiva, un poderós i popular editor multiplataforma amb multitud de funcionalitats que ens ajudarà a l'hora de desenvolupar la nostra aplicació.
  
 A aquest article veurem com instal·lar Unity i conèixer una mica el programa per poder iniciar-nos en el món del desenvolupament d'aplicacions. A aquest article veurem com instal·lar Unity i conèixer una mica el programa per poder iniciar-nos en el món del desenvolupament d'aplicacions.
Línia 56: Línia 56:
  
  
-===== Interface Unity =====+===== Editor d'Unity =====
  
-L'editor d'Unity es pot configurar arrossegant les finestres per organitzar-nos com millor ens vagiJo us explicaré l'interficie tal i com s'obre al primer cop.+A aquest article farem una ullada superficial a l'editor d'Unity. Si voleu més informació podeu visitar la documentació d'Unity directament.
  
-**imatge**+[[https://docs.unity3d.com/es/2021.1/Manual/GameView.html | documentació]]
  
-Aquí farem una pincellada explicant cadascuna de les finestres que componen la interface d'Unity. Si voleu trobar explicacions més a fons podeu anar a la documentació d'Unity.+==== Interface ====
  
-[[https://docs.unity3d.com/es/2018.4/Manual/UsingTheEditor.html | Documentació]]+Podria ser que, segons versions o instal·lacions, l'editor tingui una aparença diferent a la que aquí repassarem 
 + 
 +Penseu que l'editor es pot configurar arrossegant les finestres per organitzar-se com millor ens vagi així que no us espanteu. 
 + 
 +**imatge**
  
 === Hierarchy === === Hierarchy ===
Línia 70: Línia 74:
 A aquesta finestra trobarem un llistat de tots els GameObjects a la nostra escena. Aquí és on organitzarem els components (GameObjects) de l'escena i podrem accedir-hi a ells facilment. A aquesta finestra trobarem un llistat de tots els GameObjects a la nostra escena. Aquí és on organitzarem els components (GameObjects) de l'escena i podrem accedir-hi a ells facilment.
  
 +=== Finestres d'Scene i Game ===
 +
 +A aquestes finestres tindrem la represantació visual del que estem creant. 
 +
 +A la finestra Scene és on es manipula i posiciona els diferents elements com ara càmeres, llums i la resta de GameObjects.
 +
 +La finestra Game trobarem una representació final del nostre projecte. Per poder visualitzar-ho necessitarem com a mínim un GameObject de tipus càmera per poder renderitzar la nostra escena.
 +
 +Per poder interactuar i veure la nostra aplicació executant-se clicarem al botó de Play situat a sobre d'aquesta finestra.
 +
 +=== Inspector ===
 +
 +Els projectes d'Unity es componen de GameObjects que contenen diferents components: Scripts, colliders, sons, malles... 
  
 +Serà a aquesta finestra on podren accedir i veure detalls de tots els components i propietats del GameObject que tinguem seleccionat a l'escena, hierarchy o als assets.
  
-==== Finestres d'Scene i Game ====+=== Project ===
  
-==== Inspector ====+A aquesta finestra trobarem l'organització del nostre projecte tal i com es desa al nostre PC. Serà aquí on importarem els nostres Assets, com ara textures, sons, videos, malles o prefabs que després farem servir a la nostra escena.
  
-==== Project ====+=== Console ===
  
-==== Console ==== +A aquesta finestra veurem els warnings, errors i altres missatges generats per Unity. A aquesta finestra també veura els missatges que posem als nostres scripts quan volem enviar algun text durant l'execució del mateix. Podem enviar aquest missatges fent us del métode **Debug.Log("El meu missatge")** 
-===== Què són els GameObjects =====+===== Crear un GameObject =====
  
 ===== Afegir els nostres Scripts ===== ===== Afegir els nostres Scripts =====
unity.1666366557.txt.gz · Darrera modificació: 2022/10/21 15:35 per carlos_marin