Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.
| Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia Següent revisió | Revisió prèvia | ||
|
unity [2022/10/21 15:31] carlos_marin [Hierarchy] |
unity [2022/10/21 16:04] (actual) carlos_marin [Editor d'Unity] |
||
|---|---|---|---|
| Línia 3: | Línia 3: | ||
| Unity va ser, al seu inici, un motor pensat pel desenvolupament de videojocs 2D i 3D. Amb el temps ha evolucionat i es fa servir també pel desenvolupament d' | Unity va ser, al seu inici, un motor pensat pel desenvolupament de videojocs 2D i 3D. Amb el temps ha evolucionat i es fa servir també pel desenvolupament d' | ||
| - | És, en definitiva, un poderós i popular editor amb multitud de funcionalitats que ens ajudarà a l'hora de desenvolupar la nostra aplicació. | + | És, en definitiva, un poderós i popular editor |
| A aquest article veurem com instal·lar Unity i conèixer una mica el programa per poder iniciar-nos en el món del desenvolupament d' | A aquest article veurem com instal·lar Unity i conèixer una mica el programa per poder iniciar-nos en el món del desenvolupament d' | ||
| Línia 56: | Línia 56: | ||
| - | ===== Interface | + | ===== Editor d'Unity ===== |
| - | L' | + | A aquest article farem una ullada superficial a l' |
| + | |||
| + | [[https:// | ||
| + | |||
| + | ==== Interface ==== | ||
| + | |||
| + | Podria ser que, segons versions o instal·lacions, | ||
| + | |||
| + | Penseu que l' | ||
| **imatge** | **imatge** | ||
| - | == Hierarchy == | + | === Hierarchy |
| A aquesta finestra trobarem un llistat de tots els GameObjects a la nostra escena. Aquí és on organitzarem els components (GameObjects) de l' | A aquesta finestra trobarem un llistat de tots els GameObjects a la nostra escena. Aquí és on organitzarem els components (GameObjects) de l' | ||
| + | === Finestres d' | ||
| + | |||
| + | A aquestes finestres tindrem la represantació visual del que estem creant. | ||
| + | |||
| + | A la finestra Scene és on es manipula i posiciona els diferents elements com ara càmeres, llums i la resta de GameObjects. | ||
| + | |||
| + | La finestra Game trobarem una representació final del nostre projecte. Per poder visualitzar-ho necessitarem com a mínim un GameObject de tipus càmera per poder renderitzar la nostra escena. | ||
| + | |||
| + | Per poder interactuar i veure la nostra aplicació executant-se clicarem al botó de Play situat a sobre d' | ||
| + | |||
| + | === Inspector === | ||
| + | |||
| + | Els projectes d' | ||
| + | |||
| + | Serà a aquesta finestra on podren accedir i veure detalls de tots els components i propietats del GameObject que tinguem seleccionat a l' | ||
| - | ==== Finestres d' | + | === Project |
| - | ==== Inspector ==== | + | A aquesta finestra trobarem l' |
| - | ==== Project ==== | + | === Console |
| - | ==== Console ==== | + | A aquesta finestra veurem els warnings, errors i altres missatges generats per Unity. A aquesta finestra també veura els missatges que posem als nostres scripts quan volem enviar algun text durant l' |
| - | ===== Què són els GameObjects | + | ===== Crear un GameObject |
| ===== Afegir els nostres Scripts ===== | ===== Afegir els nostres Scripts ===== | ||