bytes.cat

La wiki d'FP d'informàtica

Eines de l'usuari

Eines del lloc


scrum_educatiu

Diferències

Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.

Enllaç a la visualització de la comparació

Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia
Següent revisió
Revisió prèvia
scrum_educatiu [2023/03/29 22:05]
enric_mieza_sanchez
scrum_educatiu [2024/02/13 09:32] (actual)
enric_mieza_sanchez carrega cognitiva
Línia 37: Línia 37:
   * Millora el flux de treball en comparació a la [[https://en.wikipedia.org/wiki/Waterfall_model|metodologia waterfall]].   * Millora el flux de treball en comparació a la [[https://en.wikipedia.org/wiki/Waterfall_model|metodologia waterfall]].
  
-No totes les empreses o projectes son susceptibles d'implementar-ho amb èxit.+Les metodologies Agile no sempre son la millor opció. Hi ha casos que no son susceptibles de treballar-se iterativament. 
 + 
 +===== Agile és incremental ===== 
 + 
 +{{ scrum:agileandwaterfall.gif?direct&1200 }} 
  
 ===== Producte: waterfall vs agile ===== ===== Producte: waterfall vs agile =====
Línia 149: Línia 154:
  
   * Treball introspectiu i de gestió emocional de les situacions de responsabilitat compartida dins el grup.   * Treball introspectiu i de gestió emocional de les situacions de responsabilitat compartida dins el grup.
-  * l'implicar tots els MPs, l'alumne deixa de preocupar-se per la feina de cada mòdul per separat. Tots els mòduls comparteixen el context del projecte, i això ajuda a l'alumne a estar centrat, i evita els temps d'adaptació entre mòduls quan es canvia de classe, fent més eficient el temps que passa programant.+  * Reducció de la [[https://projectes.xtec.cat/impulsfp/general/saps-que-es-la-carrega-cognitiva/|càrrega cognitiva]]:l'implicar tots els MPs, l'alumne deixa de preocupar-se per la feina de cada mòdul per separat. Tots els mòduls comparteixen el context del projecte, i això ajuda a l'alumne a estar centrat, i evita els temps d'adaptació entre mòduls quan es canvia de classe, fent més eficient el temps que passa programant.
   * Millora del treball en equip dins del propi cicle formatiu (grups de 3 persones). Les metodologia Scrum assegura que el desenvolupament és fluid si es segueixen les litúrgies estipulades (daily scrum, sprint review, sprint planning i retrospectiva).   * Millora del treball en equip dins del propi cicle formatiu (grups de 3 persones). Les metodologia Scrum assegura que el desenvolupament és fluid si es segueixen les litúrgies estipulades (daily scrum, sprint review, sprint planning i retrospectiva).
   * Coordinació diària dins de l'equip mitjançant el daily scrum (de vegades es supervisa per professors, però no sempre).   * Coordinació diària dins de l'equip mitjançant el daily scrum (de vegades es supervisa per professors, però no sempre).
Línia 197: Línia 202:
     * MP08 : Aplicacions per a dispositius mòbils i multimèdia.     * MP08 : Aplicacions per a dispositius mòbils i multimèdia.
     * MP09 : Processos i serveis.     * MP09 : Processos i serveis.
-    * MPDual / MPProj Apps Híbrides (en el 2n projecte).+    * MP10 ERPs (a partir del 2n projecte)
   * Mòduls no inclosos fins ara:   * Mòduls no inclosos fins ara:
-    * MP10 ERPs+    * MPDual / MPProj Apps Híbrides.
     * MPDual / MPProj : videojocs     * MPDual / MPProj : videojocs
  
Línia 224: Línia 229:
 {{arquitectura_projecte1_dam2.svg?direct}} {{arquitectura_projecte1_dam2.svg?direct}}
  
-===== 2n DAM Arquitectura Projecte 2 =====+===== 2n DAM Arquitectura Projecte 2 i 3 =====
  
 {{arquitectura_projecte2_dam2.svg?direct}} {{arquitectura_projecte2_dam2.svg?direct}}
Línia 248: Línia 253:
   * Seguiment i qualificació per cada MP segons les //specs// resoltes i demostrades al //sprint review//.   * Seguiment i qualificació per cada MP segons les //specs// resoltes i demostrades al //sprint review//.
  
-Si es vol accés, es pot demanar a emieza@xtec.cat+Si es vol accés, es pot demanar a emieza (ensaïmada) xtec.cat
  
  
scrum_educatiu.1680127518.txt.gz · Darrera modificació: 2023/03/29 22:05 per enric_mieza_sanchez