Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.
Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia Següent revisió | Revisió prèvia | ||
scrum_educatiu [2022/10/18 09:46] enrique_mieza_sanchez |
scrum_educatiu [2024/02/13 09:32] (actual) enric_mieza_sanchez carrega cognitiva |
||
---|---|---|---|
Línia 7: | Línia 7: | ||
{{ scrum-logo.png? | {{ scrum-logo.png? | ||
- | Articles relacionats: | + | Articles relacionats: |
+ | * [[Scrum Projecte]] | ||
+ | * [[Gestió equips en projectes de desenvolupament]] | ||
+ | * [[https:// | ||
{{tag> #Daw #Dam scrum scrum_educatiu agil agile}} | {{tag> #Daw #Dam scrum scrum_educatiu agil agile}} | ||
Línia 34: | Línia 37: | ||
* Millora el flux de treball en comparació a la [[https:// | * Millora el flux de treball en comparació a la [[https:// | ||
- | No totes les empreses o projectes | + | Les metodologies Agile no sempre son la millor opció. Hi ha casos que no son susceptibles |
+ | |||
+ | ===== Agile és incremental ===== | ||
+ | |||
+ | {{ scrum: | ||
===== Producte: waterfall vs agile ===== | ===== Producte: waterfall vs agile ===== | ||
Línia 127: | Línia 135: | ||
* Durada estimada: 3-4 setmanes | * Durada estimada: 3-4 setmanes | ||
* Es realitzen exercicis que ajuden l' | * Es realitzen exercicis que ajuden l' | ||
- | * No cal donar tots els coneixements durant aquesta fase, sinó que | + | * No cal donar tots els coneixements durant aquesta fase, sinó que alguns es poden investigar durant el projecte. |
* Una tècnica força útil és proposar un exercici i soluciar-ho entre tots aportant idees i solucions, mentre un alumne escriu el codi al projector. Així ajuda a detectar mancances i punts forts de la classe i individuals, | * Una tècnica força útil és proposar un exercici i soluciar-ho entre tots aportant idees i solucions, mentre un alumne escriu el codi al projector. Així ajuda a detectar mancances i punts forts de la classe i individuals, | ||
Línia 146: | Línia 154: | ||
* Treball introspectiu i de gestió emocional de les situacions de responsabilitat compartida dins el grup. | * Treball introspectiu i de gestió emocional de les situacions de responsabilitat compartida dins el grup. | ||
- | * A l' | + | * Reducció de la [[https:// |
* Millora del treball en equip dins del propi cicle formatiu (grups de 3 persones). Les metodologia Scrum assegura que el desenvolupament és fluid si es segueixen les litúrgies estipulades (daily scrum, sprint review, sprint planning i retrospectiva). | * Millora del treball en equip dins del propi cicle formatiu (grups de 3 persones). Les metodologia Scrum assegura que el desenvolupament és fluid si es segueixen les litúrgies estipulades (daily scrum, sprint review, sprint planning i retrospectiva). | ||
* Coordinació diària dins de l' | * Coordinació diària dins de l' | ||
Línia 175: | Línia 183: | ||
===== 2n DAW : Organització ===== | ===== 2n DAW : Organització ===== | ||
- | {{organitzacio cicle daw2.png? | + | {{scrum: |
\\ | \\ | ||
Línia 194: | Línia 202: | ||
* MP08 : Aplicacions per a dispositius mòbils i multimèdia. | * MP08 : Aplicacions per a dispositius mòbils i multimèdia. | ||
* MP09 : Processos i serveis. | * MP09 : Processos i serveis. | ||
- | * MPDual / MPProj | + | * MP10 : ERPs (a partir del 2n projecte) |
* Mòduls no inclosos fins ara: | * Mòduls no inclosos fins ara: | ||
- | * MP10 : ERPs | + | * MPDual / MPProj |
* MPDual / MPProj : videojocs | * MPDual / MPProj : videojocs | ||
===== 2n DAM : Organització ===== | ===== 2n DAM : Organització ===== | ||
- | {{organitzacio cicle dam2.png? | + | {{scrum:organitzacio cicle dam2.png? |
Línia 221: | Línia 229: | ||
{{arquitectura_projecte1_dam2.svg? | {{arquitectura_projecte1_dam2.svg? | ||
- | ===== 2n DAM Arquitectura Projecte 2 ===== | + | ===== 2n DAM Arquitectura Projecte 2 i 3 ===== |
{{arquitectura_projecte2_dam2.svg? | {{arquitectura_projecte2_dam2.svg? | ||
Línia 234: | Línia 242: | ||
===== Portal Scrum IETI ===== | ===== Portal Scrum IETI ===== | ||
- | |||
https:// | https:// | ||
- | Hem desenvolupat una eina per a portar el seguiment del projecte i dels alumnes: | + | {{: |
- | * Specs (especificacions) etiquetades | + | {{: |
- | * Sprints | + | |
- | * Estimació temporal | + | Hem desenvolupat una eina específicament |
- | * Equips | + | * Plantejar i especificar el projecte de forma detallada |
- | * Qualificació ponderada | + | * Fer estimació d’hores dedicades a cada //spec//. Aquesta estimació ens permet tancar els // |
+ | * Formació d’equips d’alumnes. | ||
+ | * Seguiment i qualificació | ||
- | Si es vol accés, es pot demanar a emieza@xtec.cat | + | Si es vol accés, es pot demanar a emieza |