Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.
| Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia Següent revisió | Revisió prèvia | ||
|
scrum_educatiu [2021/11/18 16:28] enrique_mieza_sanchez large video |
scrum_educatiu [2024/02/13 09:32] (actual) enric_mieza_sanchez carrega cognitiva |
||
|---|---|---|---|
| Línia 3: | Línia 3: | ||
| ======= Scrum aplicat a l' | ======= Scrum aplicat a l' | ||
| - | Leandro Zabala - Enric Mieza?1000 | + | Leandro Zabala - Enric Mieza |
| {{ scrum-logo.png? | {{ scrum-logo.png? | ||
| - | Articles relacionats: | + | Articles relacionats: |
| + | * [[Scrum Projecte]] | ||
| + | * [[Gestió equips en projectes de desenvolupament]] | ||
| + | * [[https:// | ||
| {{tag> #Daw #Dam scrum scrum_educatiu agil agile}} | {{tag> #Daw #Dam scrum scrum_educatiu agil agile}} | ||
| Línia 20: | Línia 23: | ||
| * Scrum com a metodologia per al desenvolupament | * Scrum com a metodologia per al desenvolupament | ||
| * Scrum com a metodologia pedagògica | * Scrum com a metodologia pedagògica | ||
| + | * Beneficis metodològics | ||
| * Cas pràctic 1: Aplicació al CFGS DAW (web) | * Cas pràctic 1: Aplicació al CFGS DAW (web) | ||
| * Cas pràctic 2: Aplicació al CFGS DAM (multiplataforma) | * Cas pràctic 2: Aplicació al CFGS DAM (multiplataforma) | ||
| Línia 33: | Línia 37: | ||
| * Millora el flux de treball en comparació a la [[https:// | * Millora el flux de treball en comparació a la [[https:// | ||
| - | No totes les empreses o projectes | + | Les metodologies Agile no sempre son la millor opció. Hi ha casos que no son susceptibles |
| + | |||
| + | ===== Agile és incremental ===== | ||
| + | |||
| + | {{ scrum: | ||
| ===== Producte: waterfall vs agile ===== | ===== Producte: waterfall vs agile ===== | ||
| Línia 89: | Línia 98: | ||
| * Harmonització dels continguts i tecnologies dels Mòduls Professionals. | * Harmonització dels continguts i tecnologies dels Mòduls Professionals. | ||
| * Avaluació conjunta i per cada MP. | * Avaluació conjunta i per cada MP. | ||
| + | |||
| + | \\ | ||
| + | |||
| + | ===== Scrum a l'aula ===== | ||
| + | |||
| + | {{youtube> | ||
| + | |||
| + | [[https:// | ||
| \\ | \\ | ||
| Línia 105: | Línia 122: | ||
| ==== Recordatori ==== | ==== Recordatori ==== | ||
| * Durada estimada: 1-2 hores | * Durada estimada: 1-2 hores | ||
| - | * Objectiu: | + | * Donar a l' |
| - | * Punts claus: | + | * Proposar un projecte |
| + | * Aconseguim | ||
| + | * Dóna sentit als exercicis que es fan abans del projecte, focalitza i motiva alumnat i professorat. | ||
| \\ | \\ | ||
| Línia 115: | Línia 134: | ||
| ==== Recordatori ==== | ==== Recordatori ==== | ||
| * Durada estimada: 3-4 setmanes | * Durada estimada: 3-4 setmanes | ||
| - | * Objectiu: Realitzar ejercicis | + | * Es realitzen exercicis |
| - | * Punts claus: Proposar | + | * No cal donar tots els coneixements durant aquesta fase, sinó que alguns es poden investigar durant el projecte. |
| + | * Una tècnica força útil és proposar | ||
| \\ | \\ | ||
| Línia 128: | Línia 148: | ||
| * Punts claus: Comunicació, | * Punts claus: Comunicació, | ||
| + | \\ | ||
| + | |||
| + | ===== Beneficis metodològics(I) ===== | ||
| + | Les metodologies emprades (Scrum, Kanban) i la organització realitzada ens comporta una sèrie de beneficis: | ||
| + | |||
| + | * Treball introspectiu i de gestió emocional de les situacions de responsabilitat compartida dins el grup. | ||
| + | * Reducció de la [[https:// | ||
| + | * Millora del treball en equip dins del propi cicle formatiu (grups de 3 persones). Les metodologia Scrum assegura que el desenvolupament és fluid si es segueixen les litúrgies estipulades (daily scrum, sprint review, sprint planning i retrospectiva). | ||
| + | * Coordinació diària dins de l' | ||
| + | |||
| + | \\ | ||
| + | ===== Beneficis metodològics(II) ===== | ||
| + | * Sprint review: | ||
| + | * Seguiment setmanal de les tasques realitzades per l' | ||
| + | * Presentació en públic i defensa del treball realitzat. | ||
| + | * Sprint planning: | ||
| + | * L' | ||
| + | * L' | ||
| + | * Hi ha un pacte entre professorat i alumnat de feina a realitzar, i per tant existeix un compromís del qual se'n responsabilitzen. | ||
| + | * Coordinació entre diferents equips de treball intercicles i intercentres. Aprenentatge de com dirigir-se a altres grups i intercanviar tasques. | ||
| \\ | \\ | ||
| Línia 143: | Línia 183: | ||
| ===== 2n DAW : Organització ===== | ===== 2n DAW : Organització ===== | ||
| - | {{organitzacio cicle daw2.png? | + | {{scrum: |
| \\ | \\ | ||
| Línia 162: | Línia 202: | ||
| * MP08 : Aplicacions per a dispositius mòbils i multimèdia. | * MP08 : Aplicacions per a dispositius mòbils i multimèdia. | ||
| * MP09 : Processos i serveis. | * MP09 : Processos i serveis. | ||
| - | * MPDual / MPProj | + | * MP10 : ERPs (a partir del 2n projecte) |
| * Mòduls no inclosos fins ara: | * Mòduls no inclosos fins ara: | ||
| - | * MP10 : ERPs | + | * MPDual / MPProj |
| * MPDual / MPProj : videojocs | * MPDual / MPProj : videojocs | ||
| ===== 2n DAM : Organització ===== | ===== 2n DAM : Organització ===== | ||
| - | {{organitzacio cicle dam2.png? | + | {{scrum:organitzacio cicle dam2.png? |
| Línia 189: | Línia 229: | ||
| {{arquitectura_projecte1_dam2.svg? | {{arquitectura_projecte1_dam2.svg? | ||
| - | ===== 2n DAM Arquitectura Projecte 2 ===== | + | ===== 2n DAM Arquitectura Projecte 2 i 3 ===== |
| {{arquitectura_projecte2_dam2.svg? | {{arquitectura_projecte2_dam2.svg? | ||
| Línia 202: | Línia 242: | ||
| ===== Portal Scrum IETI ===== | ===== Portal Scrum IETI ===== | ||
| - | |||
| https:// | https:// | ||
| - | Hem desenvolupat una eina per a portar el seguiment del projecte i dels alumnes: | + | {{: |
| - | * Specs (especificacions) etiquetades | + | {{: |
| - | * Sprints | + | |
| - | * Estimació temporal | + | Hem desenvolupat una eina específicament |
| - | * Equips | + | * Plantejar i especificar el projecte de forma detallada |
| - | * Qualificació ponderada | + | * Fer estimació d’hores dedicades a cada //spec//. Aquesta estimació ens permet tancar els // |
| + | * Formació d’equips d’alumnes. | ||
| + | * Seguiment i qualificació | ||
| - | Si es vol accés, es pot demanar a emieza@xtec.cat | + | Si es vol accés, es pot demanar a emieza |