bytes.cat

La wiki d'FP d'informàtica

Eines de l'usuari

Eines del lloc


libgdx_comunicacions

Diferències

Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.

Enllaç a la visualització de la comparació

Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia
Següent revisió
Revisió prèvia
libgdx_comunicacions [2025/03/18 19:58]
enric_mieza_sanchez [Exercicis]
libgdx_comunicacions [2025/03/18 23:13] (actual)
enric_mieza_sanchez [Exercicis]
Línia 198: Línia 198:
         @Override         @Override
         public boolean onMessage(WebSocket webSocket, String packet) {         public boolean onMessage(WebSocket webSocket, String packet) {
-            System.out.println("Message:");+            System.out.println("Message:"+packet);
             return false;             return false;
         }         }
Línia 204: Línia 204:
         @Override         @Override
         public boolean onMessage(WebSocket webSocket, byte[] packet) {         public boolean onMessage(WebSocket webSocket, byte[] packet) {
-            System.out.println("Message:");+            System.out.println("Message:"+packet);
             return false;             return false;
         }         }
Línia 349: Línia 349:
 ==== Exercicis ==== ==== Exercicis ====
 <WRAP todo> <WRAP todo>
-Implementa el servidor NodeJS indicat.+**Servidor i app de prova en local**
  
-Afegeix la llibreria de WebSockets al teu joc libGDX i fes que envii la posició del nostre personatge 1 cop per segon.+Implementa el servidor NodeJS de l'exemple.
  
-Assegura't que funciona comprovant que el servidor mostra el missatge de posicionament del personatge a la seva consola.+Fes una aplicació libGDX que connecti amb el servidor i envii la posició on fas un //touch// en la pantalla. Per no saturar de missatges repetitius (i innecessaris), no enviïs la posició si aquesta no ha canviat respecte del ''render'' previ.
 </WRAP> </WRAP>
  
 <WRAP todo> <WRAP todo>
 +**Servidor WebSockets en producció**
 +
 Implementa el servidor NodeJS al teu servidor públic (Proxmox). Implementa el servidor NodeJS al teu servidor públic (Proxmox).
  
 Ajusta l'aplicació perquè es pugui connectar al servidor públic. Observa la línia de connexió on s'explica com canviar de protocol ''ws:'' (Web Socket estàndard) al ''wss:'' (Web Socket Secure, sobre SSL, el seu equivalent del HTTPS). Ajusta l'aplicació perquè es pugui connectar al servidor públic. Observa la línia de connexió on s'explica com canviar de protocol ''ws:'' (Web Socket estàndard) al ''wss:'' (Web Socket Secure, sobre SSL, el seu equivalent del HTTPS).
 +
 +Pots mirar de posar en producciò el servidor NodeJS amb el [[https://www.npmjs.com/package/pm2|gestor de processos PM2 per a NodeJS]]. Tingues en compte que per posar en producció als ports públics com 80 o 443 et caldrà realitzar les operacions com a usuari ''root''.
 +</WRAP>
 +
 +<WRAP todo>
 +**Incorporant websockets a un joc**
 +
 +Afegeix la llibreria de WebSockets al teu joc libGDX i fes que envii la posició del personatge 1 cop per segon.
 +
 +Assegura't que funciona comprovant que el servidor mostra el missatge de posicionament del personatge a la seva consola.
 </WRAP> </WRAP>
  
libgdx_comunicacions.1742327920.txt.gz · Darrera modificació: 2025/03/18 19:58 per enric_mieza_sanchez