Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.
Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia Següent revisió | Revisió prèvia | ||
libgdx_comunicacions [2024/04/12 11:44] enric_mieza_sanchez [Servidor WebSockets en NodeJS] |
libgdx_comunicacions [2025/03/18 23:13] (actual) enric_mieza_sanchez [Exercicis] |
||
---|---|---|---|
Línia 2: | Línia 2: | ||
Aquest article ve de [[jocs libGDX]] on implementem jocs multiplataforma. | Aquest article ve de [[jocs libGDX]] on implementem jocs multiplataforma. | ||
+ | |||
+ | libGDX es programa en Java, per tant podriem emprar les llibreries estàndard de comunicació HTTP o WebSockets. Però si utilitzem les pròpies de liBGDX ens facilitarà el codi, ja que ens estalviarem la gestió dels //threads// de comunicació necessaris a [[Android]] explicats a [[Android Threads]]. | ||
Llibreries de comunicacions: | Llibreries de comunicacions: | ||
Línia 14: | Línia 16: | ||
Les realitzem mitjançant la [[https:// | Les realitzem mitjançant la [[https:// | ||
+ | |||
+ | ==== Exercicis ==== | ||
+ | |||
+ | <WRAP todo> | ||
+ | Fes un [[https:// | ||
+ | |||
+ | Implementa una crida HTTP a alguna web quan premem un botó del Dialog. | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | |||
\\ | \\ | ||
Línia 45: | Línia 58: | ||
</ | </ | ||
- | I el més important, '' | + | I el més important, |
+ | General: | ||
<file gradle build.gradle> | <file gradle build.gradle> | ||
allprojects { | allprojects { | ||
Línia 56: | Línia 70: | ||
} | } | ||
} | } | ||
+ | </ | ||
- | project(" | + | <WRAP tip> |
- | dependencies { | + | ULL: als segúents només cal afegir la línia del repo de '' |
- | implementation "com.github.MrStahlfelge.gdx-websockets: | + | </ |
- | } | + | |
- | } | + | |
- | project(" | + | Core: |
- | dependencies { | + | <file gradle core/ |
- | implementation " | + | dependencies { |
- | } | + | api " |
+ | | ||
+ | |||
+ | // ... | ||
} | } | ||
+ | </ | ||
- | project(" | + | Android: |
- | dependencies { | + | <file gradle android/ |
- | implementation "com.github.MrStahlfelge.gdx-websockets: | + | dependencies { |
- | implementation " | + | // ... |
- | implementation | + | |
- | } | + | implementation " |
+ | implementation | ||
+ | |||
+ | // ... | ||
} | } | ||
+ | </ | ||
- | project(":core" | + | Desktop |
- | dependencies { | + | <file gradle lwjgl3/ |
- | implementation " | + | dependencies { |
- | } | + | implementation |
+ | implementation " | ||
+ | implementation " | ||
+ | implementation project(': | ||
+ | |||
+ | // ... | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | HTML: | ||
+ | <file gradle html/ | ||
+ | dependencies { | ||
+ | // ... | ||
+ | implementation " | ||
+ | | ||
+ | | ||
+ | implementation " | ||
+ | |||
+ | implementation project(': | ||
+ | |||
+ | // ... | ||
} | } | ||
</ | </ | ||
Línia 95: | Línia 135: | ||
* Podem enviar des de qualsevol part del codi inclús des del '' | * Podem enviar des de qualsevol part del codi inclús des del '' | ||
* Per rebre dades del servidor ho fem mitjançant l' | * Per rebre dades del servidor ho fem mitjançant l' | ||
+ | |||
+ | <WRAP important> | ||
+ | El protocol WebSockets < | ||
+ | |||
+ | La variable '' | ||
+ | |||
+ | <code java> | ||
+ | socket = WebSockets.newSocket(WebSockets.toSecureWebSocketUrl(address, | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | </ | ||
<file java GameScreen.java> | <file java GameScreen.java> | ||
Línia 111: | Línia 162: | ||
address = " | address = " | ||
socket = WebSockets.newSocket(WebSockets.toWebSocketUrl(address, | socket = WebSockets.newSocket(WebSockets.toWebSocketUrl(address, | ||
+ | // ULL: si és a traves de HTTPS , el protocol seria wss enlloc de ws | ||
+ | //socket = WebSockets.newSocket(WebSockets.toSecureWebSocketUrl(address, | ||
socket.setSendGracefully(false); | socket.setSendGracefully(false); | ||
socket.addListener((WebSocketListener) new MyWSListener()); | socket.addListener((WebSocketListener) new MyWSListener()); | ||
Línia 145: | Línia 198: | ||
@Override | @Override | ||
public boolean onMessage(WebSocket webSocket, String packet) { | public boolean onMessage(WebSocket webSocket, String packet) { | ||
- | System.out.println(" | + | System.out.println(" |
return false; | return false; | ||
} | } | ||
Línia 151: | Línia 204: | ||
@Override | @Override | ||
public boolean onMessage(WebSocket webSocket, byte[] packet) { | public boolean onMessage(WebSocket webSocket, byte[] packet) { | ||
- | System.out.println(" | + | System.out.println(" |
return false; | return false; | ||
} | } | ||
Línia 174: | Línia 227: | ||
$ cd ws1 | $ cd ws1 | ||
$ npm init | $ npm init | ||
- | $ npm install http ws | + | $ npm install http ws express uuid |
Afegeix '' | Afegeix '' | ||
Línia 251: | Línia 304: | ||
ws.on(' | ws.on(' | ||
try { | try { | ||
+ | // exemple per descoficar JSON | ||
var posData = JSON.parse(data); | var posData = JSON.parse(data); | ||
posData.id = userid; | posData.id = userid; | ||
Línia 295: | Línia 349: | ||
==== Exercicis ==== | ==== Exercicis ==== | ||
<WRAP todo> | <WRAP todo> | ||
- | Implementa el servidor NodeJS | + | **Servidor i app de prova en local** |
+ | |||
+ | Implementa el servidor NodeJS | ||
+ | |||
+ | Fes una aplicació libGDX que connecti amb el servidor i envii la posició on fas un //touch// en la pantalla. Per no saturar de missatges repetitius (i innecessaris), | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | <WRAP todo> | ||
+ | **Servidor WebSockets en producció** | ||
+ | |||
+ | Implementa el servidor NodeJS al teu servidor públic (Proxmox). | ||
+ | |||
+ | Ajusta l' | ||
+ | |||
+ | Pots mirar de posar en producciò el servidor NodeJS amb el [[https:// | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | <WRAP todo> | ||
+ | **Incorporant websockets a un joc** | ||
- | Afegeix la llibreria de WebSockets al teu joc libGDX i fes que envii la posició del nostre | + | Afegeix la llibreria de WebSockets al teu joc libGDX i fes que envii la posició del personatge 1 cop per segon. |
Assegura' | Assegura' |