Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.
Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia Següent revisió | Revisió prèvia | ||
libgdx_comunicacions [2024/04/12 11:33] enric_mieza_sanchez [Configuració] |
libgdx_comunicacions [2024/05/03 17:47] (actual) enric_mieza_sanchez [Ús en app libGDX] |
||
---|---|---|---|
Línia 2: | Línia 2: | ||
Aquest article ve de [[jocs libGDX]] on implementem jocs multiplataforma. | Aquest article ve de [[jocs libGDX]] on implementem jocs multiplataforma. | ||
+ | |||
+ | libGDX es programa en Java, per tant podriem emprar les llibreries estàndard de comunicació HTTP o WebSockets. Però si utilitzem les pròpies de liBGDX ens facilitarà el codi, ja que ens estalviarem la gestió dels //threads// de comunicació necessaris a [[Android]] explicats a [[Android Threads]]. | ||
Llibreries de comunicacions: | Llibreries de comunicacions: | ||
Línia 14: | Línia 16: | ||
Les realitzem mitjançant la [[https:// | Les realitzem mitjançant la [[https:// | ||
+ | |||
+ | ==== Exercicis ==== | ||
+ | |||
+ | <WRAP todo> | ||
+ | Fes un [[https:// | ||
+ | |||
+ | Implementa una crida HTTP a alguna web quan premem un botó del Dialog. | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | |||
\\ | \\ | ||
Línia 95: | Línia 108: | ||
* Podem enviar des de qualsevol part del codi inclús des del '' | * Podem enviar des de qualsevol part del codi inclús des del '' | ||
* Per rebre dades del servidor ho fem mitjançant l' | * Per rebre dades del servidor ho fem mitjançant l' | ||
+ | |||
+ | <WRAP important> | ||
+ | El protocol WebSockets < | ||
+ | |||
+ | La variable '' | ||
+ | |||
+ | <code java> | ||
+ | socket = WebSockets.newSocket(WebSockets.toSecureWebSocketUrl(address, | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | </ | ||
<file java GameScreen.java> | <file java GameScreen.java> | ||
Línia 111: | Línia 135: | ||
address = " | address = " | ||
socket = WebSockets.newSocket(WebSockets.toWebSocketUrl(address, | socket = WebSockets.newSocket(WebSockets.toWebSocketUrl(address, | ||
+ | // ULL: si és a traves de HTTPS , el protocol seria wss enlloc de ws | ||
+ | //socket = WebSockets.newSocket(WebSockets.toSecureWebSocketUrl(address, | ||
socket.setSendGracefully(false); | socket.setSendGracefully(false); | ||
socket.addListener((WebSocketListener) new MyWSListener()); | socket.addListener((WebSocketListener) new MyWSListener()); | ||
Línia 174: | Línia 200: | ||
$ cd ws1 | $ cd ws1 | ||
$ npm init | $ npm init | ||
- | $ npm install http ws | + | $ npm install http ws express uuid |
Afegeix '' | Afegeix '' | ||
$ node index.js | $ node index.js | ||
- | Cal indicar el projecte com a " | + | |
- | <file javascript package.json> | + | |
- | { | + | |
- | " | + | |
- | " | + | |
- | ... | + | |
- | } | + | |
- | </ | + | |
- | | + | |
--> Exemple 1: WebSockets simple# | --> Exemple 1: WebSockets simple# | ||
<file javascript index.js> | <file javascript index.js> | ||
- | import | + | const { createServer } = require(' |
- | import | + | const { WebSocketServer } = require(' |
const server = createServer(); | const server = createServer(); | ||
Línia 259: | Línia 277: | ||
ws.on(' | ws.on(' | ||
try { | try { | ||
+ | // exemple per descoficar JSON | ||
var posData = JSON.parse(data); | var posData = JSON.parse(data); | ||
posData.id = userid; | posData.id = userid; |