bytes.cat

La wiki d'FP d'informàtica

Eines de l'usuari

Eines del lloc


jocs_libgdx

Diferències

Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.

Enllaç a la visualització de la comparació

Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia
Següent revisió
Revisió prèvia
jocs_libgdx [2024/04/12 10:01]
enric_mieza_sanchez [Troubleshooting]
jocs_libgdx [2024/04/12 11:52] (actual)
enric_mieza_sanchez [Desenvolupament de jocs amb libGDX]
Línia 3: Línia 3:
  
 En aquest article utilitzarem una llibreria específica, libGDX per realitzar el joc. Aquesta té molts avantatges, sobretot que permet compilar en diverses plataformes (Android, Desktop, iOS, HTML). A més, ens permetrà utilitzar recursos gràfics específics que ens facilitaran operacions complexes en 2D i 3D amb acceleració OpenGL. En aquest article utilitzarem una llibreria específica, libGDX per realitzar el joc. Aquesta té molts avantatges, sobretot que permet compilar en diverses plataformes (Android, Desktop, iOS, HTML). A més, ens permetrà utilitzar recursos gràfics específics que ens facilitaran operacions complexes en 2D i 3D amb acceleració OpenGL.
- +{{ libgdx.png?250 }}
 {{tag> #FpInfor #Dam #DamMp08 #DamMp08Uf3 #DamMp08Uf03 jocs games}} {{tag> #FpInfor #Dam #DamMp08 #DamMp08Uf3 #DamMp08Uf03 jocs games}}
  
Línia 34: Línia 33:
   * ''Game'': classe principal del joc, contenidor de pantalles.   * ''Game'': classe principal del joc, contenidor de pantalles.
   * ''Screen'': hi encapsulem una pantalla (game over, presentació, etc.), nivell, minijoc. Cadascuna és independent de l'altra.   * ''Screen'': hi encapsulem una pantalla (game over, presentació, etc.), nivell, minijoc. Cadascuna és independent de l'altra.
 +  * ''OrtographicCamera'': objecte per traduir coordenades. Pot servir per adaptar tamanys de pantalla o per projectar en 2D una imatge 3D.
   * ''SpriteBatch'': objecte per pintar //sprites// (imatges, animacions).   * ''SpriteBatch'': objecte per pintar //sprites// (imatges, animacions).
   * ''ShapeRenderer'': objecte per pintar formes geomètriques (cercles, el·lipses, rectangles, triangles, etc.   * ''ShapeRenderer'': objecte per pintar formes geomètriques (cercles, el·lipses, rectangles, triangles, etc.
   * ''BitmapFont'': objecte per pintar lletres.   * ''BitmapFont'': objecte per pintar lletres.
-  * ''Actor'': objecte tipus //widget//, que pot ser alhora un element gràfic i una entrada de dades. Exemples: SimpleTextInput, Button, Dialog, etc.+  * ''Texture'': imatge. 
 +  * ''TextureRegion'': fragment d'una imatge. 
 +  * ''Animation'': objecte per gestionar les animacions i //spritesheets//
 +  * ''Actor'': objecte tipus //widget//, que pot ser alhora un element gràfic i una entrada de dades. Exemples: Button, Dialog, TextInputListener, etc.
   * ''Stage'': objecte per renderitzar ''Actors''.   * ''Stage'': objecte per renderitzar ''Actors''.
-  * ''OrtographicCamera'': objecte per traduir coordenades. Pot servir per adaptar tamanys de pantalla o per projectar en 2D una imatge 3D.+  * ''Skin'': conjunt de imatges i fonts per renderitzar ''Actors''. Imprescindible si es vol emprar ''Actor'' i ''Stage''.
  
 \\ \\
jocs_libgdx.1712916113.txt.gz · Darrera modificació: 2024/04/12 10:01 per enric_mieza_sanchez