bytes.cat

La wiki d'FP d'informàtica

Eines de l'usuari

Eines del lloc


jocs_libgdx

Diferències

Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.

Enllaç a la visualització de la comparació

Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia
Següent revisió
Revisió prèvia
jocs_libgdx [2025/02/26 21:21]
enric_mieza_sanchez [Moure el background]
jocs_libgdx [2025/02/26 22:31] (actual)
enric_mieza_sanchez [Controls Touchscreen]
Línia 227: Línia 227:
 // TextureRegion ens permet retallar un fragment de la Texture // TextureRegion ens permet retallar un fragment de la Texture
 // retallem el fragment de background des de la posició del personatge (posx, posy) // retallem el fragment de background des de la posició del personatge (posx, posy)
-bgRegion.setRegion(posx,posy,game.SCR_WIDTH,game.SCR_HEIGHT);+bgRegion.setRegion( (int)posx, (int)posy, 
 +                    (int)game.SCR_WIDTH, (int)game.SCR_HEIGHT );
  
 // (2) PINTAR // (2) PINTAR
Línia 241: Línia 242:
 <WRAP important> <WRAP important>
 ULL amb la funció [[https://javadoc.io/doc/com.badlogicgames.gdx/gdx/1.4.0/com/badlogic/gdx/graphics/g2d/TextureRegion.html|TextureRegion.setRegion]] ja que té 2 variants que no son iguals: ULL amb la funció [[https://javadoc.io/doc/com.badlogicgames.gdx/gdx/1.4.0/com/badlogic/gdx/graphics/g2d/TextureRegion.html|TextureRegion.setRegion]] ja que té 2 variants que no son iguals:
-  * ''TextureRegion.setRegion(int x, int y, int width, int height)'': retalla en píxels +  * ''TextureRegion.setRegion(int x, int y, int width, int height)'': retalla en píxels i coordenades estàndard. 
-  * ''TextureRegion.setRegion(float u, float v, float u2, float v2)'': retalla en base a u,v que son nombres entre 0 i 1.+  * ''TextureRegion.setRegion(float u, float v, float u2, float v2)'': retalla en base a u,v que son coordenades de textura, normalment entre 0 i 1.
  
 Només que un dels paràmetres sigui un ''float'' el compilador emprarà la 2a funció (u,v) amb resultats força inesperats. Només que un dels paràmetres sigui un ''float'' el compilador emprarà la 2a funció (u,v) amb resultats força inesperats.
Línia 326: Línia 327:
 \\ \\
  
-===== Controls Touchscreen ===== +===== Controls - Inputs ===== 
-Els controls d'entrada al joc poden ser molts+Els controls d'entrada al joc poden ser diversos
-  * Teclat (només per versions Desktop) +  * Teclat (per versions Desktop) 
-  * Pantalla+  * Pantalla (touch)
   * Acceleròmetre   * Acceleròmetre
   * Brúixola/Giròscop   * Brúixola/Giròscop
  
-Convé llegir la [[https://libgdx.com/wiki/input/polling|documentació dels controls en libGDX]].+Hi ha 2 estratègies importants per gestionar els //inputs//: 
 +  * [[https://libgdx.com/wiki/input/polling|Polling]]: durant el ''render'' podem decidir "sondejar" l'estat del dispositius. 
 +  * [[https://libgdx.com/wiki/input/event-handling|Events]]: quan es dispara un event (touchDown, keyUp, etc.) es crida a una //callback//
 + 
 + 
 +Per saber les tecles que s'han premut consulta els [[https://javadoc.io/doc/com.badlogicgames.gdx/gdx/latest/com/badlogic/gdx/Input.Keys.html|Key Code]].
  
  
jocs_libgdx.1740604911.txt.gz · Darrera modificació: 2025/02/26 21:21 per enric_mieza_sanchez