bytes.cat

La wiki d'FP d'informàtica

Eines de l'usuari

Eines del lloc


jocs_libgdx

Diferències

Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.

Enllaç a la visualització de la comparació

Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia
Següent revisió
Revisió prèvia
jocs_libgdx [2025/02/17 12:05]
enric_mieza_sanchez [Troubleshooting]
jocs_libgdx [2025/02/26 22:31] (actual)
enric_mieza_sanchez [Controls Touchscreen]
Línia 8: Línia 8:
  
 Enllaços: Enllaços:
-  - [[libGDX Comunicacions]] en aquesta wiki.+  - [[libGDX Comunicacions]] per a crides HTTP i websockets (en aquesta wiki). 
 +  - [[libGDX Stage]] per a objectes de la llibreria Scene2D (en aquesta wiki).
   - [[https://github.com/libgdx/libgdx/wiki|Documentació libGDX]].   - [[https://github.com/libgdx/libgdx/wiki|Documentació libGDX]].
   - [[https://libgdx.com/dev/project_generation/|Descàrrega eina per iniciar projectes]].   - [[https://libgdx.com/dev/project_generation/|Descàrrega eina per iniciar projectes]].
Línia 226: Línia 227:
 // TextureRegion ens permet retallar un fragment de la Texture // TextureRegion ens permet retallar un fragment de la Texture
 // retallem el fragment de background des de la posició del personatge (posx, posy) // retallem el fragment de background des de la posició del personatge (posx, posy)
-bgRegion.setRegion(posx,posy,game.SCR_WIDTH,game.SCR_HEIGHT);+bgRegion.setRegion( (int)posx, (int)posy, 
 +                    (int)game.SCR_WIDTH, (int)game.SCR_HEIGHT );
  
 // (2) PINTAR // (2) PINTAR
Línia 237: Línia 239:
 game.batch.end(); game.batch.end();
 </code> </code>
 +
 +<WRAP important>
 +ULL amb la funció [[https://javadoc.io/doc/com.badlogicgames.gdx/gdx/1.4.0/com/badlogic/gdx/graphics/g2d/TextureRegion.html|TextureRegion.setRegion]] ja que té 2 variants que no son iguals:
 +  * ''TextureRegion.setRegion(int x, int y, int width, int height)'': retalla en píxels i coordenades estàndard.
 +  * ''TextureRegion.setRegion(float u, float v, float u2, float v2)'': retalla en base a u,v que son coordenades de textura, normalment entre 0 i 1.
 +
 +Només que un dels paràmetres sigui un ''float'' el compilador emprarà la 2a funció (u,v) amb resultats força inesperats.
 +</WRAP>
  
 {{ietiwalk.gif}} {{ietiwalk.gif}}
Línia 317: Línia 327:
 \\ \\
  
-===== Controls Touchscreen ===== +===== Controls - Inputs ===== 
-Els controls d'entrada al joc poden ser molts+Els controls d'entrada al joc poden ser diversos
-  * Teclat (només per versions Desktop) +  * Teclat (per versions Desktop) 
-  * Pantalla+  * Pantalla (touch)
   * Acceleròmetre   * Acceleròmetre
   * Brúixola/Giròscop   * Brúixola/Giròscop
  
-Convé llegir la [[https://libgdx.com/wiki/input/polling|documentació dels controls en libGDX]].+Hi ha 2 estratègies importants per gestionar els //inputs//: 
 +  * [[https://libgdx.com/wiki/input/polling|Polling]]: durant el ''render'' podem decidir "sondejar" l'estat del dispositius. 
 +  * [[https://libgdx.com/wiki/input/event-handling|Events]]: quan es dispara un event (touchDown, keyUp, etc.) es crida a una //callback//
 + 
 + 
 +Per saber les tecles que s'han premut consulta els [[https://javadoc.io/doc/com.badlogicgames.gdx/gdx/latest/com/badlogic/gdx/Input.Keys.html|Key Code]].
  
  
jocs_libgdx.1739793904.txt.gz · Darrera modificació: 2025/02/17 12:05 per enric_mieza_sanchez