bytes.cat

La wiki d'FP d'informàtica

Eines de l'usuari

Eines del lloc


jocs_libgdx

Diferències

Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.

Enllaç a la visualització de la comparació

Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia
Següent revisió
Revisió prèvia
jocs_libgdx [2024/04/12 10:15]
enric_mieza_sanchez [Definicions]
jocs_libgdx [2026/03/04 17:39] (actual)
enric_mieza_sanchez [libGDX és multiplataforma]
Línia 3: Línia 3:
  
 En aquest article utilitzarem una llibreria específica, libGDX per realitzar el joc. Aquesta té molts avantatges, sobretot que permet compilar en diverses plataformes (Android, Desktop, iOS, HTML). A més, ens permetrà utilitzar recursos gràfics específics que ens facilitaran operacions complexes en 2D i 3D amb acceleració OpenGL. En aquest article utilitzarem una llibreria específica, libGDX per realitzar el joc. Aquesta té molts avantatges, sobretot que permet compilar en diverses plataformes (Android, Desktop, iOS, HTML). A més, ens permetrà utilitzar recursos gràfics específics que ens facilitaran operacions complexes en 2D i 3D amb acceleració OpenGL.
- +{{ libgdx.png?250 }}
 {{tag> #FpInfor #Dam #DamMp08 #DamMp08Uf3 #DamMp08Uf03 jocs games}} {{tag> #FpInfor #Dam #DamMp08 #DamMp08Uf3 #DamMp08Uf03 jocs games}}
  
  
 Enllaços: Enllaços:
-  - [[libGDX Comunicacions]] en aquesta wiki. +  - [[https://libgdx.com/wiki/|Documentació libGDX]]. 
-  - [[https://github.com/libgdx/libgdx/wiki|Documentació libGDX]]. +  - [[https://libgdx.com/wiki/start/project-generation|Descàrrega eina per iniciar projectes]]. 
-  - [[https://libgdx.com/dev/project_generation/|Descàrrega eina per iniciar projectes]]. +  - [[https://libgdx.com/wiki/start/a-simple-game|Tutorial joc Drop]]
-  - [[https://libgdx.com/dev/simple_game/#the-game|Tutorial joc Drop]].+  - [[libGDX Stage]] per a objectes de la llibreria Scene2D (en aquesta wiki). 
 +  - [[libGDX Comunicacions]] per a crides HTTP i websockets (en aquesta wiki).
  
 \\ \\
Línia 19: Línia 19:
 Necessites tenir instal·lat Android Studio. Necessites tenir instal·lat Android Studio.
  
-Crea el projecte amb l'[[https://libgdx.com/dev/project_generation/|eina per iniciar projectes libGDX]].+Crea el projecte amb l'[[https://libgdx.com/wiki/start/project-generation|eina per iniciar projectes libGDX]].
  
-==== Troubleshooting ==== 
-Si t'apareix l'[[https://stackoverflow.com/questions/70340427/unable-to-find-method-void-org-apache-commons-compress-archivers-zip-zipfile|error relacionat amb la llibreria ZIP]] tens 2 opcions: 
-  - Eliminar la compilació de la plataforma iOS. 
-  - Editar ''android/build.gradle'' i ajustar les llibreries:<file text android/build.gradle> 
-buildToolsVersion "33.0.0" 
-</file> 
- 
-\\ 
  
 ===== Definicions ===== ===== Definicions =====
Línia 78: Línia 70:
   - **Android**: si obres el projecte amb Android Studio per defecte podràs executar en Android.   - **Android**: si obres el projecte amb Android Studio per defecte podràs executar en Android.
   - **Desktop** (java app, Windows o Linux): afegeix una nova configuració<code>RUN -> Edit configurations -> Add (+) -> Application</code>   - **Desktop** (java app, Windows o Linux): afegeix una nova configuració<code>RUN -> Edit configurations -> Add (+) -> Application</code>
-    - Selecciona Module: ''myapp.desktop.main''+    - Selecciona Module: ''myapp.lwjgl3.main''
     - Selecciona Main Class: ''DesktopLauncher''     - Selecciona Main Class: ''DesktopLauncher''
   - [[https://medium.com/@bschulte19e/deploying-your-libgdx-game-to-ios-in-2019-8d3796410d82|iOS: segueix aquestes instruccions]]. Requereix tenir un Mac, XCode i Android Studio amb RovoVM plugin   - [[https://medium.com/@bschulte19e/deploying-your-libgdx-game-to-ios-in-2019-8d3796410d82|iOS: segueix aquestes instruccions]]. Requereix tenir un Mac, XCode i Android Studio amb RovoVM plugin
-    - [[https://stackoverflow.com/questions/55670168/unable-to-select-ios-simulator-via-robovm-intellij-idea-plugin-on-android-studio|Segons diu aquí]], el simulador no s'activa, i cal descarregar la darrera versió de RoboVM d'[[http://robovm.mobidevelop.com/downloads/snapshots/idea/|aquí]] 
-    - El darrer punt del tutorial diu q cal modificar ''ios.iml'' cada cop que executem. [[https://github.com/MobiVM/robovm/issues/242#issuecomment-519321280|Aquí]] hi ha una solució automatitzada. 
  
 \\ \\
Línia 220: Línia 210:
 // TextureRegion ens permet retallar un fragment de la Texture // TextureRegion ens permet retallar un fragment de la Texture
 // retallem el fragment de background des de la posició del personatge (posx, posy) // retallem el fragment de background des de la posició del personatge (posx, posy)
-bgRegion.setRegion(posx,posy,game.SCR_WIDTH,game.SCR_HEIGHT);+bgRegion.setRegion( (int)posx, (int)posy, 
 +                    (int)game.SCR_WIDTH, (int)game.SCR_HEIGHT );
  
 // (2) PINTAR // (2) PINTAR
Línia 231: Línia 222:
 game.batch.end(); game.batch.end();
 </code> </code>
 +
 +<WRAP important>
 +ULL amb la funció [[https://javadoc.io/doc/com.badlogicgames.gdx/gdx/1.4.0/com/badlogic/gdx/graphics/g2d/TextureRegion.html|TextureRegion.setRegion]] ja que té 2 variants que no son iguals:
 +  * ''TextureRegion.setRegion(int x, int y, int width, int height)'': retalla en píxels i coordenades estàndard.
 +  * ''TextureRegion.setRegion(float u, float v, float u2, float v2)'': retalla en base a u,v que son coordenades de textura, normalment entre 0 i 1.
 +
 +Només que un dels paràmetres sigui un ''float'' el compilador emprarà la 2a funció (u,v) amb resultats força inesperats.
 +</WRAP>
  
 {{ietiwalk.gif}} {{ietiwalk.gif}}
Línia 311: Línia 310:
 \\ \\
  
-===== Controls Touchscreen ===== +===== Controls - Inputs ===== 
-Els controls d'entrada al joc poden ser molts+Els controls d'entrada al joc poden ser diversos
-  * Teclat (només per versions Desktop) +  * Teclat (per versions Desktop) 
-  * Pantalla+  * Pantalla (touch)
   * Acceleròmetre   * Acceleròmetre
   * Brúixola/Giròscop   * Brúixola/Giròscop
  
-Convé llegir la [[https://libgdx.com/wiki/input/polling|documentació dels controls en libGDX]].+Hi ha 2 estratègies importants per gestionar els //inputs//: 
 +  * [[https://libgdx.com/wiki/input/polling|Polling]]: durant el ''render'' podem decidir "sondejar" l'estat del dispositius. 
 +  * [[https://libgdx.com/wiki/input/event-handling|Events]]: quan es dispara un event (touchDown, keyUp, etc.) es crida a una //callback//
 + 
 + 
 +Per saber les tecles que s'han premut consulta els [[https://javadoc.io/doc/com.badlogicgames.gdx/gdx/latest/com/badlogic/gdx/Input.Keys.html|Key Code]].
  
  
jocs_libgdx.1712916909.txt.gz · Darrera modificació: 2024/04/12 10:15 per enric_mieza_sanchez