Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.
Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia Següent revisió | Revisió prèvia | ||
jocs_libgdx [2024/04/09 16:56] enric_mieza_sanchez [Ortographic Camera] |
jocs_libgdx [2024/04/12 11:52] enric_mieza_sanchez [Desenvolupament de jocs amb libGDX] |
||
---|---|---|---|
Línia 3: | Línia 3: | ||
En aquest article utilitzarem una llibreria específica, | En aquest article utilitzarem una llibreria específica, | ||
- | + | {{ libgdx.png? | |
{{tag> #FpInfor #Dam #DamMp08 #DamMp08Uf3 # | {{tag> #FpInfor #Dam #DamMp08 #DamMp08Uf3 # | ||
Línia 27: | Línia 26: | ||
buildToolsVersion " | buildToolsVersion " | ||
</ | </ | ||
+ | |||
+ | \\ | ||
+ | |||
+ | ===== Definicions ===== | ||
+ | Objectes principals del // | ||
+ | * '' | ||
+ | * '' | ||
+ | * '' | ||
+ | * '' | ||
+ | * '' | ||
+ | * '' | ||
+ | * '' | ||
+ | * '' | ||
+ | * '' | ||
+ | * '' | ||
+ | * '' | ||
+ | * '' | ||
\\ | \\ | ||
Línia 375: | Línia 391: | ||
Posant que volem una pantalla de 800x480 | Posant que volem una pantalla de 800x480 | ||
+ | |||
+ | <file java DesktopLauncher.java> | ||
+ | public class DesktopLauncher { | ||
+ | public static void main (String[] arg) { | ||
+ | Lwjgl3ApplicationConfiguration config = new Lwjgl3ApplicationConfiguration(); | ||
+ | config.setWindowedMode(480, | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | A l' | ||
<code java> | <code java> | ||
Línia 411: | Línia 436: | ||
// traducció de coordenades reals (depen del dispositiu) a 800x480 | // traducció de coordenades reals (depen del dispositiu) a 800x480 | ||
game.camera.unproject(touchPos); | game.camera.unproject(touchPos); | ||
- | // les dades convertides s' | + | // les dades convertides s' |
//... | //... | ||
</ | </ | ||
+ | |||
+ | \\ | ||
+ | |||
+ | ===== Actors, Scenes i Skins ===== | ||
+ | Per fer controls avançats com Buttons, Dialogs, etc. hem de tenir en compte que son elements tant de renderització com de entrada de dades, i es tracten de forma especial. En caldrà emprar els objectes '' | ||
+ | |||
+ | Algunes referències: | ||
+ | * [[https:// | ||
+ | * [[https:// | ||
+ | * [[https:// | ||
+ | * [[https:// | ||
+ | |||
+ | IMPORTANT: perquè funcioni el skin cal descarregar tots els arxius a la carepta assets. | ||
+ | |||
+ | \\ | ||