bytes.cat

La wiki d'FP d'informàtica

Eines de l'usuari

Eines del lloc


jocs_android

Diferències

Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.

Enllaç a la visualització de la comparació

Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia
Següent revisió
Revisió prèvia
jocs_android [2018/12/24 16:02]
enric_mieza_sanchez [Pilota rebotant]
jocs_android [2021/09/29 09:40] (actual)
Línia 31: Línia 31:
   - El ''Timer'' ara haurà d'actualitzar la posició de cadascuna de les boles.   - El ''Timer'' ara haurà d'actualitzar la posició de cadascuna de les boles.
   - Fes que cada bola tingui una imatge diferent.   - Fes que cada bola tingui una imatge diferent.
-  - Intenta canviar el tamany de la bolesper exemple, passats 5 segons. Què passa? Quin error dona? +  - Intenta canviar el tamany de la boles (per exemple, passats 5 segons o després de 1000 repintades). Què passa? Quin error dona? 
-  - Intenta canviar el tamany de les boles quan arribi un //event touch// qualsevol. Funciona ara?+  - Intenta canviar el tamany de les boles quan arribi un //touch event// qualsevol. Funciona ara? Perquè? 
 + 
 +==== Col·lisions ==== 
 +Ja has fet algo similar a les col·lisions quan has controlat el rebot de la pilota als límits de la pantalla. Ara volem extendre aquest fenomen i fer que les pilotes col·lisionin entre sí. 
 + 
 +Tingues en compte que: 
 +  - Ens caldrà un mètode ''intersecta'' a l'objecte bola, i que ens dirà si s'està tocant amb una altra bola. Pots simplificar el model de la bola i pensar que és un quadrat que va de (x,y) a (x+w,y+h). Si els dos quadrats de les boles s'intersecten és que hi ha col·lisió. 
 +  - Quan detectem una col·lisió, hauríem de saber per quin costat ha succeït. De moment simplifiquem per tenir una aproximació, i simplement canviem el signe (multipliquem per -1) de la velocitat X. 
 +  - Ara estem efectuant la col·lisió un cop s'ha produït. De vegades això pot provocar efectes estranys. Seria millor canviar les velocitats //abans// que succeeixi la col·lisió. Potser convindria un mètode per precalcular el següent estat de la pilota i calcular la col·lisió en l'instant següent, i no aquest. 
 +  - Pensa alguna manera de preveure si per quin costat serà la col·lisió, i quina velocitat de la pilota cal afectar en el rebot, si la Vx o la Vy.
  
  
jocs_android.1545667352.txt.gz · Darrera modificació: 2018/12/24 16:02 per enric_mieza_sanchez