Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.
Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia Següent revisió | Revisió prèvia | ||
jocs_android [2018/12/20 19:32] enric_mieza_sanchez |
jocs_android [2021/09/29 09:40] (actual) |
||
---|---|---|---|
Línia 2: | Línia 2: | ||
Ens basarem en els [[https:// | Ens basarem en els [[https:// | ||
+ | |||
+ | {{tag> #FpInfor #Dam #DamMp08 #DamMp08Uf3 # | ||
+ | |||
Per introduir-nos als jocs en Android podem començar pel [[https:// | Per introduir-nos als jocs en Android podem començar pel [[https:// | ||
Línia 10: | Línia 13: | ||
==== Pilota rebotant ==== | ==== Pilota rebotant ==== | ||
- | - Comença un nou projecte i pinta una pilota de forma similar en com has fet al projecte anterior. | + | - Comença un nou projecte i pinta una pilota de forma similar en com has fet al projecte anterior, amb un '' |
- Implementa un '' | - Implementa un '' | ||
- Sobreescriu el mètode '' | - Sobreescriu el mètode '' | ||
- Detecta quan la bola arriba als límits i fes-la rebotar, canviant la seva velocitat X o Y. Per veure com detectar els límits pots fer un cop d'ull al codi que hem fet en la pràctica inicial. | - Detecta quan la bola arriba als límits i fes-la rebotar, canviant la seva velocitat X o Y. Per veure com detectar els límits pots fer un cop d'ull al codi que hem fet en la pràctica inicial. | ||
+ | - Si veus que no rebota en els límits exactes segurament serà perquè has de tenir en compte el tamany de la bola. Aplica una correcció a la detecció de límits. | ||
+ | - Si vols que els límits siguin exactes, hauràs de tenir en compte la '' | ||
+ | - Calcular el seu tamany i compensar el límit similarment en com has fet amb les dimensions de la bola. | ||
+ | - Amagar-la (hide). En el cas que al voler amagar-la la aplicació falli, mira d' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ==== Millorant model per disposar de diverses boles ==== | ||
+ | L' | ||
+ | |||
+ | - Necessites pensar bé l' | ||
+ | - Hauràs de crear un ArrayList de < | ||
+ | - Has d' | ||
+ | - El '' | ||
+ | - Fes que cada bola tingui una imatge diferent. | ||
+ | - Intenta canviar el tamany de la boles (per exemple, passats 5 segons o després de 1000 repintades). Què passa? Quin error dona? | ||
+ | - Intenta canviar el tamany de les boles quan arribi un //touch event// qualsevol. Funciona ara? Perquè? | ||
+ | |||
+ | ==== Col·lisions ==== | ||
+ | Ja has fet algo similar a les col·lisions quan has controlat el rebot de la pilota als límits de la pantalla. Ara volem extendre aquest fenomen i fer que les pilotes col·lisionin entre sí. | ||
+ | |||
+ | Tingues en compte que: | ||
+ | - Ens caldrà un mètode '' | ||
+ | - Quan detectem una col·lisió, | ||
+ | - Ara estem efectuant la col·lisió un cop s'ha produït. De vegades això pot provocar efectes estranys. Seria millor canviar les velocitats //abans// que succeeixi la col·lisió. Potser convindria un mètode per precalcular el següent estat de la pilota i calcular la col·lisió en l' | ||
+ | - Pensa alguna manera de preveure si per quin costat serà la col·lisió, | ||