bytes.cat

La wiki d'FP d'informàtica

Eines de l'usuari

Eines del lloc


jocs_android

Diferències

Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.

Enllaç a la visualització de la comparació

jocs_android [2018/12/24 16:03]
enric_mieza_sanchez [Millorant model per disposar de diverses boles]
jocs_android [2021/09/29 09:40]
Línia 1: Línia 1:
-===== Jocs en Android ===== 
- 
-Ens basarem en els [[https://ioc.xtec.cat/materials/FP/Materials/2252_DAM/DAM_2252_M08/web/html/index.html|apunts de M8 de la IOC]]. 
- 
-{{tag> #FpInfor #Dam #DamMp08 #DamMp08Uf3 #DamMp08Uf03}} 
- 
- 
-Per introduir-nos als jocs en Android podem començar pel [[https://ioc.xtec.cat/materials/FP/Materials/2252_DAM/DAM_2252_M08/web/html/WebContent/u4/a1/activitats.html|tutorial de la IOC per moure una bola amb el sensor del acceleròmetre]]. 
- 
-Mira d'entendre bé el codi que apareix en l'exemple proposat als apunts, sobretot en com es fa per moure la ''ImageView'' amb la bola. 
- 
- 
-==== Pilota rebotant ==== 
- 
-  - Comença un nou projecte i pinta una pilota de forma similar en com has fet al projecte anterior, amb un ''ImageView'' sobre un ''RelativeLayout''. 
-  - Implementa un ''Android Timer'' (és similar als //timers// de Java, però la llibreria és una mica diferent. Necessitaràs un Timer + TimerTask. 
-  - Sobreescriu el mètode ''TimerTask.run'' i fes que la posició X i Y de la ''ImageView'' es vagi incrementant. 
-  - Detecta quan la bola arriba als límits i fes-la rebotar, canviant la seva velocitat X o Y. Per veure com detectar els límits pots fer un cop d'ull al codi que hem fet en la pràctica inicial. 
-    - Si veus que no rebota en els límits exactes segurament serà perquè has de tenir en compte el tamany de la bola. Aplica una correcció a la detecció de límits. 
-  - Si vols que els límits siguin exactes, hauràs de tenir en compte la ''ActionBar''. Pots: 
-    - Calcular el seu tamany i compensar el límit similarment en com has fet amb les dimensions de la bola. 
-    - Amagar-la (hide). En el cas que al voler amagar-la la aplicació falli, mira d'accedir a la ''SupportActionBar'' enlloc de la ''ActionBar''. 
- 
- 
-==== Millorant model per disposar de diverses boles ==== 
-L'objectiu ara serà crear diverses boles a la pantalla i que es moguin lliurement amb diferents velocitats. Per a dur-ho a terme, pensa que: 
- 
-  - Necessites pensar bé l'objecte ''Bola'' perquè contingui els atributs necessaris independents a cada instància. 
-  - Hauràs de crear un ArrayList de <Bola> enlloc de tenir una de sola. 
-  - Has d'associar una ''ImageView'' a cada objecte ''Bola'', i NO el pots crear des del GUI del IDE. Busca com crear una ''ImageView'' **programàticament** (//programmatically//) i afegir cadasuna d'elles al //layout// principal de l'aplicació. 
-  - El ''Timer'' ara haurà d'actualitzar la posició de cadascuna de les boles. 
-  - Fes que cada bola tingui una imatge diferent. 
-  - Intenta canviar el tamany de la boles (per exemple, passats 5 segons o després de 1000 repintades). Què passa? Quin error dona? 
-  - Intenta canviar el tamany de les boles quan arribi un //touch event// qualsevol. Funciona ara? Perquè? 
  
jocs_android.txt · Darrera modificació: 2021/09/29 09:40 (edició externa)