Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.
Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia Següent revisió | Revisió prèvia Següent revisió Ambdós costats nova versio | ||
gestio_equips_en_projectes_de_desenvolupament [2023/02/06 13:12] leandro_hernan_zabala_iglesias |
gestio_equips_en_projectes_de_desenvolupament [2023/02/13 23:29] enric_mieza_sanchez |
||
---|---|---|---|
Línia 1: | Línia 1: | ||
~~REVEAL~~ | ~~REVEAL~~ | ||
- | ======= Gestió d' | + | ======= Gestió d' |
Leandro Zabala - Enric Mieza | Leandro Zabala - Enric Mieza | ||
- | |||
{{ gestio_equips: | {{ gestio_equips: | ||
- | ===== Index ===== | + | Articles relacionats: |
+ | * [[Scrum Educatiu]] | ||
+ | * [[Scrum Projecte]] | ||
+ | * [[https:// | ||
+ | |||
+ | ======= Part 1 ====== | ||
+ | **Index** | ||
+ | |||
+ | * Quants? | ||
+ | * Creació dels equips | ||
+ | * Equips amb diferent nombre de membres | ||
+ | * Litúrgies | ||
+ | |||
+ | ===== Quants? ===== | ||
+ | |||
+ | **Experiència empírica: 3 és el nombre idoni.** | ||
+ | |||
+ | * Perquè no 2? | ||
+ | * No hi ha gaire feina de gestió. | ||
+ | * Quan un membre " | ||
+ | * Risc d' | ||
+ | * Necessitat del " | ||
+ | * Si succeeix, que no li passi sempre al mateix. | ||
+ | * El grup de 3: | ||
+ | * Facilitat per entomar càrrega i reconduir si un membre " | ||
+ | * Cal gestió però és raonable. | ||
+ | * Perquè no 4? | ||
+ | * Feina difícil de paral·lelitzar. | ||
+ | * Augment gran en la complexitat de la gestió. | ||
+ | |||
+ | ===== Creació dels equips ===== | ||
+ | |||
+ | Típicament donem 2 opcions: | ||
+ | - Sorteig aleatori. | ||
+ | - Trien ells l' | ||
+ | |||
+ | Pot convenir que el/la SM arrangi els equips per solventar possibles dificultats: | ||
+ | * Alumnes amb capacitats diverses (dislèxia, etc.) | ||
+ | * Alumnes que cursen menys MPs (repetidors, | ||
+ | |||
+ | ===== Equips amb diferent nombre de membres ===== | ||
+ | |||
+ | Eina específica de gestió de projectes: https:// | ||
+ | |||
+ | Gestionem quantitats diferents de treball separant el // | ||
+ | * sprint #1, sprint #2, etc.: equips de 3 membres. | ||
+ | * P.ex. 12h per alumne x 3 membres = 36h de feina | ||
+ | * sprint #11, sprint #22, etc.: equips de 2 membres (han de ser excepcions). | ||
+ | * P.ex. 12h per alumne x 2 membres = 24h de feina | ||
+ | |||
+ | Exemple de [[https:// | ||
+ | |||
+ | ===== Litúrgies ===== | ||
+ | |||
+ | 1 cop a la setmana, 2-3 hores de duració. | ||
+ | |||
+ | Ho dinamitza el Scrum Master. | ||
+ | |||
+ | * **Sprint Review** | ||
+ | * Els alumnes exposen | ||
+ | * **Sprint Planning** | ||
+ | * Tot el grup-classe junt. | ||
+ | * Estimació de les hores de treball de cada tasca (comporta anàlisi). | ||
+ | * Càrrega justa de treball. | ||
+ | * Pacte implícit, compromís amb les tasques planificades. | ||
+ | |||
+ | ====== Part 2 ====== | ||
+ | **Index** | ||
* Roles in work team | * Roles in work team | ||
* Tools for team management | * Tools for team management | ||
+ | * Emotional Intelligence | ||
+ | * Trustfulness | ||
+ | * Assertive language | ||
* Outcomes and feedback | * Outcomes and feedback | ||
+ | * Thanks and Questions | ||
+ | |||
+ | |||
===== Roles in work team ===== | ===== Roles in work team ===== | ||
Línia 24: | Línia 96: | ||
* Emotional Intelligence | * Emotional Intelligence | ||
* Trustfulness | * Trustfulness | ||
- | * Emphaty | ||
* Assertive language | * Assertive language | ||
Línia 30: | Línia 101: | ||
{{ gestio_equips: | {{ gestio_equips: | ||
+ | |||
+ | ===== Tools for team management: Trustfulness ===== | ||
+ | {{ gestio_equips: | ||
+ | |||
+ | ===== Tools for team management: Assertive language ===== | ||
+ | {{ gestio_equips: | ||
===== Outcomes and feedback ===== | ===== Outcomes and feedback ===== | ||
+ | * Improve self confidence | ||
+ | * Gain autonomy | ||
+ | * Learn abilities to manage conflicts | ||
+ | * See different roles as part of a party instead of as an enemy | ||
+ | |||
+ | ===== Thanks and Quesions ===== | ||
+ | {{ gestio_equips: |