Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.
Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia Següent revisió | Revisió prèvia Següent revisió Ambdós costats nova versio | ||
docker_swarm_secrets [2022/07/09 09:08] juan_jose_hernandez |
docker_swarm_secrets [2022/07/11 06:35] juan_jose_hernandez |
||
---|---|---|---|
Línia 4: | Línia 4: | ||
- | ====== | + | ====== |
L' | L' | ||
- | Degut a aquest perill, les claus d' | + | Degut a aquest perill, les claus d' |
- | El repte consisteix | + | El repte consisteix en mantenir organitzada la informació i continguda dintre de l' |
El problema moltes vegades, es que sengon la sensibilitat o interés de una persona o grup, una clau privada por ser de domini públic fàcilment. | El problema moltes vegades, es que sengon la sensibilitat o interés de una persona o grup, una clau privada por ser de domini públic fàcilment. | ||
- | Un altre problema similar | + | Un altre problema similar |
- | En l' | ||
- | En en menys d'un any lectiu, un equip de l' | + | En l' |
+ | En en menys d'un any lectiu, un equip d' | ||
==== Alumnes en defensa de les seves qualificacions. ==== | ==== Alumnes en defensa de les seves qualificacions. ==== | ||
* Alumn@ capaç de llegir el teclat en el moment d' | * Alumn@ capaç de llegir el teclat en el moment d' | ||
- | * Alumn@ entra en compt@ | + | * Alumn@ entra en compte |
- | * Alumn@ fa servir contrasenya per suplantar identitat d'un professor/ | + | * Alumn@ fa servir contrasenya per suplantar identitat d'un professor/ |
- | * Alumn@ de primer de cicle acumula en el seu espai al nuvol entregues de companys i a mes ja té en el seu poder documents de cursos | + | * Alumn@ de primer de cicle, acumula en el seu espai al núvol |
- | * Alumn@s de cicle superior organitzats, | + | * Alumn@s de cicle superior organitzats, |
- | Els seus objectius | + | * Un alumn@ |
- | Activitats que corregim | + | * Altre proveeix sistema de copia (pendrive, disc extern). |
- | Activitats | + | * Altre desbloqueja amb usuari |
+ | |||
+ | |||
+ | Els objectius | ||
+ | * Activitats que es preparem en calent | ||
+ | | ||
+ | * Promoure l' | ||
+ | |||
+ | ==== Prof@s en defensa de l' | ||
- | ==== Profesors | + | * Hem d'anar d'un aula a l' |
+ | * Deixem esporàdicament l' | ||
+ | * Eventualment oblidem el nostre cloud connectat. | ||
+ | * Eventualment no bloquegem el nostre terminal i marxem. | ||
+ | * La sensibilitat | ||
- | Hem d'anar d'un aula a l' | ||
- | Deixem esporàdicament ordinador d'aula engegat pel pròxim profe. | ||
- | Eventualment oblidem el nostre cloud connectat. | ||
- | Eventualment no bloquem el nostre terminal i marxem. | ||
- | La sensibilitat de les dades que manegem es alta però el medi ni l' | ||
+ | ¿Que esdevé quan un curs docent termina? | ||
- | ¿Que passa quan un curs docent | + | Una ingent quantitat d' |
- | Una ingent quantitat d' | ||
Pensem maleficament ara: | Pensem maleficament ara: | ||
+ | * Alumnes i la metadata dels documents identifiquen als alumnes. | ||
+ | * Professors manegen fitxers amb noms d' | ||
+ | * Persones dels dos àmbits (alumne@s i prof@s) amb SDD (Síndrome-de-Diógenes-Digital): | ||
+ | * Alumnes i professors d' | ||
- | * Alumnes i la metadata dels documents identifiquen als alumnes. | ||
- | * Professors manegen fitxers amb noms d' | ||
- | * Persones dels dos àmbits (alumnes i professors) amb SDD (Sindrom-de-Diogenes-Digital) fan backup de tot, en medis suposadament segurs. | ||
- | * Alumnes i professors d' | ||
- | Després no es de sobtar que: | + | Després no ens ha de sobtar que: |
- | * Gran part dels atacks | + | * Gran part dels attacks |
* La nostra informació sigui en fitxers per // | * La nostra informació sigui en fitxers per // | ||
- | * Ens facin trucades estranyes e insistents de serveis de qualsevol mena que no en volem, pero que tractem d' evitar donant un munt d' | + | * Ens facin trucades estranyes e insistents de serveis de qualsevol mena, que no en volem pero que tractem d' evitar donant un munt d' |
- | * Hi ha inclus qui contesta enquestes telefòniques avui día. | + | * Hi ha inclus qui contesta enquestes telefòniques, avui día. |
+ | * ??? | ||
+ | * ... | ||
- | ¿Que podem fer com a tècnics, desenvolupadors, | + | ¿Que podem fer com a tècnics, desenvolupadors, |
* Invertir sempre que es fan canvis en vetllar per la seguretar. Proactivament. | * Invertir sempre que es fan canvis en vetllar per la seguretar. Proactivament. | ||
Línia 67: | Línia 77: | ||
* Si el forat és massa gran, escalar el problema ràpidament. | * Si el forat és massa gran, escalar el problema ràpidament. | ||
* Si els nostres iguals, no consideren sigui prioritari i urgent, hem d' | * Si els nostres iguals, no consideren sigui prioritari i urgent, hem d' | ||
- | + | * ??? | |
+ | * ... | ||
---- | ---- | ||
- | ===== Part tècnica | + | ===== Part tècnica ===== |
Línia 111: | Línia 121: | ||
Aquesta ordre funciona amb l' | Aquesta ordre funciona amb l' | ||
- | | + | '' |
==== Descripció ==== | ==== Descripció ==== | ||
Línia 122: | Línia 132: | ||
Els nodes utilitzen el //token// només quan s' | Els nodes utilitzen el //token// només quan s' | ||
- | === Avís === | + | <WRAP important> |
Aquesta es una comanda de gestió del cluster i s'ha d' | Aquesta es una comanda de gestió del cluster i s'ha d' | ||
+ | </ | ||
==== [OPCIONS] ==== | ==== [OPCIONS] ==== | ||
- | "--quiet", | + | '' |
- | "-q" | + | '' |
- | "--rotate" | + | '' |
- | "--rotate": | + | '' |
Com que els //tokens// permeten que nous nodes s' | Com que els //tokens// permeten que nous nodes s' | ||
Línia 164: | Línia 174: | ||
- | + | {{tag> #FpInfor #Ceti #CetiMp03 #Ciber # | |
- | {{tag> #FpInfor #Ceti #CetiMp03 #Ciber #CiberMp03 docker swarm secrets secret contenidors traefik | + | |
\\ | \\ | ||