Taula de continguts

Unity

Unity va ser, al seu inici, un motor pensat pel desenvolupament de videojocs 2D i 3D. Amb el temps ha evolucionat i es fa servir també pel desenvolupament d'aplicacions més enllà dels videojocs, com ara aplicacions de Realitat Augmentada i Realitat Virtual, interactius educatius i de divulgació, pel·licules, projectes arquitectònics i, en definitiva, de qualsevol cosa que se'ns acudeixi a desenvolupar. El límit és la nostra imaginació.

És, en definitiva, un poderós i popular editor multiplataforma amb multitud de funcionalitats que ens ajudarà a l'hora de desenvolupar la nostra aplicació.

A aquest article veurem com instal·lar Unity i conèixer una mica el programa per poder iniciar-nos en el món del desenvolupament d'aplicacions.

Instal·lar Unity

Us recomenem que abans d'instal·lar Unity instal·leu Visual Studio per a poder desenvolupar els vostres scripts en Unity.

Aquí trobareu informació per instal·lar-ho i els complements pel Unity:

Visual Studio per a Unity

Per instal·lar l'Unity farem servir l'Unity Hub que és un programa que des d'Unity s'ofereix per facilitar-nos la instal·lació i gestió dels components d'Unity.

Anirem a la pàgina de descàrrega d'Unity i descarregarem l'Unity Hub.

Fem la instal·lació típica i quan finalitzi obrim l'aplicació.

La primera vegada que obrim l'Unity Hub ens ofereix la possibilitat de baixar i instal·lar l'última versió oficial d'Unity.

Imatge

Cliquem a instal·lar l'editor.

Si tot ha anat bé ja ja tindrem instal·lat Unity i ja podríem començar a desenvolupar però només fer aplicacions a Windows i WebGL.

Si teniu pensat fer el tutorail d'Unity AR us caldrà els móduls d'Android. Així doncs, per afegir-los anirem a la secció de Installs de l'Unity Hub i clicarem a la roda de configuració al costat de la nostra versió instal·lada, seleccionem «Add Modules» i en els móduls afegirem els móduls d'Android.

Aquí també trobareu els móduls necessaris per desenvolupar a iOS, tvOS, UWP a més a més de documentació o paquets d'idiomes.

imatge

Ara sí, ja podem obrir l'editor.

Per aixó anirem a la secció de «Project» al Unity Hub i crearem un nou projecte. Dels templates seleccionarem «3D Core», li donarem un nom i una ubicació al nostre pc per desar el projecte.

imatge

Ja tenim obert l'editor.

Editor d'Unity

A aquest article farem una ullada superficial a l'editor d'Unity. Si voleu més informació podeu visitar la documentació d'Unity directament.

documentació

Interface

Podria ser que, segons versions o instal·lacions, l'editor tingui una aparença diferent a la que aquí repassarem.

Penseu que l'editor es pot configurar arrossegant les finestres per organitzar-se com millor ens vagi així que no us espanteu.

imatge

Hierarchy

A aquesta finestra trobarem un llistat de tots els GameObjects a la nostra escena. Aquí és on organitzarem els components (GameObjects) de l'escena i podrem accedir-hi a ells facilment.

Finestres d'Scene i Game

A aquestes finestres tindrem la represantació visual del que estem creant.

A la finestra Scene és on es manipula i posiciona els diferents elements com ara càmeres, llums i la resta de GameObjects.

La finestra Game trobarem una representació final del nostre projecte. Per poder visualitzar-ho necessitarem com a mínim un GameObject de tipus càmera per poder renderitzar la nostra escena.

Per poder interactuar i veure la nostra aplicació executant-se clicarem al botó de Play situat a sobre d'aquesta finestra.

Inspector

Els projectes d'Unity es componen de GameObjects que contenen diferents components: Scripts, colliders, sons, malles…

Serà a aquesta finestra on podren accedir i veure detalls de tots els components i propietats del GameObject que tinguem seleccionat a l'escena, hierarchy o als assets.

Project

A aquesta finestra trobarem l'organització del nostre projecte tal i com es desa al nostre PC. Serà aquí on importarem els nostres Assets, com ara textures, sons, videos, malles o prefabs que després farem servir a la nostra escena.

Console

A aquesta finestra veurem els warnings, errors i altres missatges generats per Unity. A aquesta finestra també veura els missatges que posem als nostres scripts quan volem enviar algun text durant l'execució del mateix. Podem enviar aquest missatges fent us del métode Debug.Log(«El meu missatge»)

Crear un GameObject

Afegir els nostres Scripts

Publicar la nostra Aplicació