Els exercicis/fites tenen els següents objectius:
L'enunciat de les fites intenten ser independents del llenguatge de programació. Disposeu igualment d'apunts per a iniciar-vos en PHP i on s'expliquen els fonaments per a resoldre les fites.
Fes els següents exercicis en PHP.
Cal que a tots els exercicis hi hagi variables per als límits (N,M).
Anem a fer una aproximació a un joc de batalla naval. Els típics elements de joc son:
Realitza els següents exercicis:
Si vols animar-te a fer un joc funcional de Suoku pots seguir l'article Sudoku PHP.
Aquí teniu un bon exemple essencial per a la gestió de les dades de formularis amb PHP.
Crea un formulari de login:
form que demani usuari i contrasenya. La contrasenya ha d'estar oculta (no s'ha de veure quan s'escriu).Generador de links. L'exercici consta de 3 pàgines.
ex22pagina1.php: contéex22pagina2.php: mostrarà tants links (un per línia) com el nombre “quantitat” introduit al formulari anterior. Text dels links: “Comanda <n>”, on <n> seran els nombres de l’1 fins el nombre “quantitat” indicat al formulari. Per tant, tindrem els links: Comanda 1, Comanda 2, Comanda 3, … fins a Comanda n. Quan cliquem algun d’aquests links, se’ns obrirà la següent pàgina:ex22pagina3.php: pàgina on simplement ens sortirà un <H1> on es llegirà “Iniciar Comanda <i>” on <i> serà el nombre que apareixia al link que hem clicat prèviament.
Crea un selector de skins, amb un dropdown menu o SELECT que canvii els colors de la pàgina web.
ex23pagina1.php :
La resolució la tens en aquesta pàgina PHP forms: selector de skins.
Formulari per comprovar la correcció d'una contrasenya repetida en 2 camps.
ex24pagina1.php : conté
ex24pagina2.php : realitzarà 2 tests (i cap més) per assegurar la contrasenya:
La pàgina no realitzarà cap altra comprovació.
Consta d’1 pàgina PHP i 2 arxius TXT.
contactes31.txt :ex31.php:contactes31.txt i el llegeixcontactes31b.txt on has de traspassar tots els contactes de contactes31.txt, però enlloc de separats per comes, separats pel símbol #Consta d’1 sola pàgina PHP i 1 arxiu TXT.
comentaris.txt : el crearà la pàgina PHPex32.php (ull, només 1 pàgina):comentaris.txt , el creem.comentaris.txt el contingut del camp “comentari” però substituint els espais pel text introduït a “separador”.
ex33.txt : crea un arxiu de text i dona-li els permisos adequats per tal que Apache hi pugui escriure. Posa algun text d'exemple tipus lorem ipsum.
ex33pagina1.php : la pàgina ha de mostrar
ex33.txt i es torna a mostrar tot.
Ens demanen un conversor per a una wiki similar a Markdown. A partir d’un arxiu de text, caldrà mostrar una pàgina web HTML amb seccions. Les seccions es marcaran amb el símbol ## a l’inici de la línia, que s’ha de mostrar amb el tag <H1>.
| Arxiu de text: | Codi generat | Visualitzem: |
|---|---|---|
| ## La 1a Guerra Mundial | <h1>La 1a Guerra Mundial</h1> | La 1a Guerra Mundial |
Caldrà crear 2 arxius:
ex34.txt:
ex34pagina1.php :
## per <H1> i les mostrarà.NOTA: aquest exercici combina formularis i arxius.
L'exercici consta de 3 arxius:
productes.txt : contindrà una llista de productes, un per línia.botiga.php : llegirà el contingut de productes.txt i crearà un formulari amb:comandes.txt : quan s'envii el formulari es guardarà la comanda en aquest arxiu de text, de la forma:nom_d'usuari,prod1,prod2,etc.
Farem un joc de «endevina el número» en 3 pàgines.
ex41pagina1.php: mostraràex41pagina2.phpex41pagina2.php: mostraràex41pagina3.phpex41pagina3.php: mostraràex41pagina1.phpConsta de 3 pàgines.
ex42pagina1.php: mostraràex42pagina2.phpex42pagina2.php: mostraràex42pagina3.phpex42pagina3.php: mostraràex42pagina1.phpFarem una “màquina d’escriure” o un “teclat en pantalla” que anirà enregistrant i mostrant els caràcters que anem clicant.
ex43pagina1.php : mostrarà
Prendre notes de text. Consta d’una sola pàgina PHP.
ex44pagina1.php :