Decompilació d'aplicacions Android
Referències
-
-
-
Desenvolupament
Android en aquesta mateixa wiki.
Paraules clau
Posada a punt de les eines
Descarrega i instal·la Android Studio.
Descarrega el SDK adequat amb el SDK Manager.
Crea una màquina virtual Android amb AVD Manager.
Crear una aplicació amb la plantilla empty activity.
Comprovar que es pot compilar i executar sobre l'emulador.
Decompilació de codi Java amb JADX
Per a poder analitzar correctament les aplicacions amb una mica de contingut convé disposar d'una mica de codi. Es recomana que feu una simple aplicació amb un Button que, en prémer-ho, llanci un Toast amb «hello world» (utilitza un onClickListener
del Button
).
Dins del onCreate
també podem crear algun fragment de codi dummy, només per comprovar què fa el compilador. Un exemple senzill pot ser aquest, que ens mostrarà alguns missatges per
for( int cosa=1; cosa<10; cosa++) {
Log.v("test","aquest missatge es mostrarà als logs d'Android");
}
-
Crea una aplicació d'exemple Android Java com s'ha descrit més amunt.
Buscar l'arxiu APK dins el directori de projecte dins la app. Sol estar a:
app/build/intermediates/apk
app/build/outputs/apk
Engegar la versió
GUI de jadx:
$ ./jadx-gui
Obrir la APK i comprovar si es pot veure el codi original de l'aplicació.
Quant ocupa la APK?
Es mantenen els noms de carpetes i arxius?
Es veuen les estructures de control?
Es recupera el nom de variables i objectes?
Captura pantalles per a l'informe per il·lustrar el procés d'obtenció del codi descompilat.
Ofuscació de codi Java
Pots ofuscar el codi amb el mecanisme ProGuard. Simplement activant el minifier del codi ja aconseguirem que la APK ja no sigui llegible al descompilar-la.
Tens un parell de referències sobre ProGuard:
Activa el minifier de ProGuard a la versió release de l'aplicació.
Compila (build) l'aplicació en versió
release anant al menú lateral d'Android Studio:
Build Variants -> :app -> release
Localitza la nova APK versió release.
Obra la APK amb JADX i respon:
Quant ocupa la APK?
Pots trobar el codi de l'aplicació?
Es mantenen els noms de carpetes i arxius?
Es veuen les estructures de control?
Es recupera el nom de variables i objectes?
Captura pantalles per a l'informe per il·lustrar el procés d'obtenció del codi ofuscat.
JavaScript en Android: Cordova
Cal fer instal·lació de les eines de Cordova. Aquest framework permet treballar amb aplicacions JavaScript i aplicar-les a dispositius Android.
Clonem aplicació
Cordova$ git clone https://github.com/emieza/materialapp
Canviem a la branca
spacenews:
$ git checkout spacenews
Afegim plataforma:
$ cordova platform add android
Provem que funcioni la aplicació:
$ cordova run android
Si no es llença l'emulador, obre el AVD Manager del Android Studio i engega'l manualment.
Busca la APK (debug) dins la carpeta de projecte.
Obre la APK amb JADX i respon:
Pots veure els arxius Java?
Estan ofuscats?
Pots veure els arxius JavaScript?
On son?
Estan ofuscats?
Captura pantalles per a l'informe per il·lustrar el procés d'obtenció del codi descompilat.
Ofuscant aplicacions Android basades en JavaScript
Aplicarem 2 plugins per ofuscar el codi de l'aplicació:
-
Recorda treballar a la branca
spacenews:
$ git checkout spacenews
Instal·lem el plugin per activar ProGuard per al codi Java:
$ cordova plugin add cordova-plugin-proguard
Instal·lem el plugin d'ofuscació
uglifyjs
:
$ npm install cordova-uglify --save-dev
Actualitzem la versió de uglify-js (si no, ens donarà un error ja que el
plugin ens ve amb una versió antiga que no reconeix jQuery):
$ npm install uglify-js
Compilem l'aplicació en versió release:
$ cordova build android --release
Obre el bundle resultant amb JADX.
Localitza els arxius JavaScript i respon:
Estan ofuscats?
Quins ho estan i quins no?
Captura pantalles per a l'informe per il·lustrar el procés d'obtenció del codi ofuscat.