====== Unity ====== Unity va ser, al seu inici, un motor pensat pel desenvolupament de videojocs 2D i 3D. Amb el temps ha evolucionat i es fa servir també pel desenvolupament d'aplicacions més enllà dels videojocs, com ara aplicacions de Realitat Augmentada i Realitat Virtual, interactius educatius i de divulgació, pel·licules, projectes arquitectònics i, en definitiva, de qualsevol cosa que se'ns acudeixi a desenvolupar. El límit és la nostra imaginació. És, en definitiva, un poderós i popular editor multiplataforma amb multitud de funcionalitats que ens ajudarà a l'hora de desenvolupar la nostra aplicació. A aquest article veurem com instal·lar Unity i conèixer una mica el programa per poder iniciar-nos en el món del desenvolupament d'aplicacions. ===== Instal·lar Unity ===== Us recomenem que abans d'instal·lar Unity instal·leu **Visual Studio** per a poder desenvolupar els vostres scripts en Unity. Aquí trobareu informació per instal·lar-ho i els complements pel Unity: [[https://learn.microsoft.com/es-es/visualstudio/gamedev/unity/get-started/getting-started-with-visual-studio-tools-for-unity?pivots=windows | Visual Studio per a Unity]] Per instal·lar l'Unity farem servir l'Unity Hub que és un programa que des d'Unity s'ofereix per facilitar-nos la instal·lació i gestió dels components d'Unity. Anirem a la pàgina de descàrrega d'[[https://unity.com/es/download |Unity ]] i descarregarem l'**Unity Hub**. Fem la instal·lació típica i quan finalitzi obrim l'aplicació. La primera vegada que obrim l'Unity Hub ens ofereix la possibilitat de baixar i instal·lar l'última versió oficial d'Unity. **Imatge** Cliquem a instal·lar l'editor. Si tot ha anat bé ja ja tindrem instal·lat Unity i ja podríem començar a desenvolupar però només fer aplicacions a Windows i WebGL. Si teniu pensat fer el tutorail d'Unity AR us caldrà els móduls d'Android. Així doncs, per afegir-los anirem a la secció de //Installs// de l'Unity Hub i clicarem a la roda de configuració al costat de la nostra versió instal·lada, seleccionem "Add Modules" i en els móduls afegirem els móduls d'Android. Aquí també trobareu els móduls necessaris per desenvolupar a iOS, tvOS, UWP a més a més de documentació o paquets d'idiomes. **imatge** Ara sí, ja podem obrir l'editor. Per aixó anirem a la secció de "Project" al Unity Hub i crearem un nou projecte. Dels templates seleccionarem "3D Core", li donarem un nom i una ubicació al nostre pc per desar el projecte. **imatge** Ja tenim obert l'editor. ===== Editor d'Unity ===== A aquest article farem una ullada superficial a l'editor d'Unity. Si voleu més informació podeu visitar la documentació d'Unity directament. [[https://docs.unity3d.com/es/2021.1/Manual/GameView.html | documentació]] ==== Interface ==== Podria ser que, segons versions o instal·lacions, l'editor tingui una aparença diferent a la que aquí repassarem. Penseu que l'editor es pot configurar arrossegant les finestres per organitzar-se com millor ens vagi així que no us espanteu. **imatge** === Hierarchy === A aquesta finestra trobarem un llistat de tots els GameObjects a la nostra escena. Aquí és on organitzarem els components (GameObjects) de l'escena i podrem accedir-hi a ells facilment. === Finestres d'Scene i Game === A aquestes finestres tindrem la represantació visual del que estem creant. A la finestra Scene és on es manipula i posiciona els diferents elements com ara càmeres, llums i la resta de GameObjects. La finestra Game trobarem una representació final del nostre projecte. Per poder visualitzar-ho necessitarem com a mínim un GameObject de tipus càmera per poder renderitzar la nostra escena. Per poder interactuar i veure la nostra aplicació executant-se clicarem al botó de Play situat a sobre d'aquesta finestra. === Inspector === Els projectes d'Unity es componen de GameObjects que contenen diferents components: Scripts, colliders, sons, malles... Serà a aquesta finestra on podren accedir i veure detalls de tots els components i propietats del GameObject que tinguem seleccionat a l'escena, hierarchy o als assets. === Project === A aquesta finestra trobarem l'organització del nostre projecte tal i com es desa al nostre PC. Serà aquí on importarem els nostres Assets, com ara textures, sons, videos, malles o prefabs que després farem servir a la nostra escena. === Console === A aquesta finestra veurem els warnings, errors i altres missatges generats per Unity. A aquesta finestra també veura els missatges que posem als nostres scripts quan volem enviar algun text durant l'execució del mateix. Podem enviar aquest missatges fent us del métode **Debug.Log("El meu missatge")** ===== Crear un GameObject ===== ===== Afegir els nostres Scripts ===== ===== Publicar la nostra Aplicació =====