~~REVEAL~~ ======= Gestió d'equips en projectes ====== Leandro Zabala - Enric Mieza {{ gestio_equips:team-management-skills.png?direct }} Articles relacionats: * [[Scrum Educatiu]] * [[Scrum Projecte]] * [[https://youtu.be/IqWb5izNEd0|Vídeo Scrum Educatiu en 5 minuts]] ======= Part 1 ====== **Index** * Quants? * Creació dels equips * Equips amb diferent nombre de membres * Litúrgies ===== Quants? ===== **Experiència empírica: 3 és el nombre idoni.** {{mdi>alert-circle?color=red&size=26}}{{mdi>account-multiple?color=red&size=26}} {{mdi>check-circle?color=green&size=26}}{{mdi>account-group?color=green&size=26}} {{mdi>alert-circle?color=red&size=26}}{{mdi>account-multiple?color=red&size=26}}{{mdi>account-multiple?color=red&size=26}} * Perquè no 2? * No hi ha gaire feina de gestió. * Quan un membre "cau". * Risc d'aversió al treball en equip. * Necessitat del "triomf tècnic". * Si succeeix, que no li passi sempre al mateix. * El grup de 3: * Facilitat per entomar càrrega i reconduir si un membre "cau". * Cal gestió però és raonable. * Perquè no 4? * Feina difícil de paral·lelitzar. * Augment gran en la complexitat de la gestió. ===== Creació dels equips ===== Típicament donem 2 opcions: - Sorteig aleatori. - Trien ells l'equip, no poden repetir companys en altres projectes. Pot convenir que el/la SM arrangi els equips per solventar possibles dificultats: * Alumnes amb capacitats diverses (dislèxia, etc.) * Alumnes que cursen menys MPs (repetidors, amb pendents de 1r, etc.) ===== Equips amb diferent nombre de membres ===== Eina específica de gestió de projectes: https://scrum.ieti.cat Gestionem quantitats diferents de treball separant el //backlog//: * sprint #1, sprint #2, etc.: equips de 3 membres. * P.ex. 12h per alumne x 3 membres = 36h de feina * sprint #11, sprint #22, etc.: equips de 2 membres (han de ser excepcions). * P.ex. 12h per alumne x 2 membres = 24h de feina Exemple de [[https://scrum.ieti.cat/scrum/projecte/26|projecte web: Wordle]] ===== Litúrgies ===== 1 cop a la setmana, 2-3 hores de duració. Ho dinamitza el Scrum Master. * **Sprint Review** * Els alumnes exposen * **Sprint Planning** * Tot el grup-classe junt. * Estimació de les hores de treball de cada tasca (comporta anàlisi). * Càrrega justa de treball. * Pacte implícit, compromís amb les tasques planificades. També està el **//Daily Scrum//** i la **Retrospectiva**. ====== Part 2 ====== **Index** * Roles in work team * Tools for team management * Emotional Intelligence * Trustfulness * Assertive language * Outcomes and feedback * Thanks and Questions ===== Roles in work team ===== * **Teacher** ↔ Student * **Scrum Master, Product Owner** ↔ Development Team * **Team Leader, Team Manager** ↔ Developers What characteristics do these types of **relationships** have? Which are positives and which are negatives by default? ===== Tools for team management ===== * Emotional Intelligence * Trustfulness * Assertive language ===== Tools for team management: Emotional Intelligence ===== {{ gestio_equips:emotional_intelligence.png?direct }} ===== Tools for team management: Trustfulness ===== {{ gestio_equips:trustfulness.png?direct }} ===== Tools for team management: Assertive language ===== {{ gestio_equips:assertive_language2.png?direct }} ===== Outcomes and feedback ===== * Improve self confidence * Gain autonomy * Learn abilities to manage conflicts * See different roles as part of a party instead of as an enemy ===== Thanks and Quesions ===== {{ gestio_equips:thanks_and_questions.png?direct }}