Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.
Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia Següent revisió | Revisió prèvia | ||
unity_ar [2022/10/19 06:02] carlos_marin [Setup d'Unity per la Realitat Augmentada] |
unity_ar [2022/10/19 13:35] carlos_marin [Creant el Prefab] |
||
---|---|---|---|
Línia 36: | Línia 36: | ||
File -> Build Settings -> Android -> Switch Platform | File -> Build Settings -> Android -> Switch Platform | ||
- | Si l' | + | Si l' |
{{ unity_ar_image02.jpg? | {{ unity_ar_image02.jpg? | ||
Línia 48: | Línia 48: | ||
Seleccionem " | Seleccionem " | ||
- | També actualitzarem el Package "XR Plugin Management" | + | També actualitzarem el Package "XR Plugin Management" |
{{ unity_ar_image03.jpg? | {{ unity_ar_image03.jpg? | ||
Línia 54: | Línia 54: | ||
Si esteu interessats en aquests Kit de desenvolupament d'AR podeu fer una ullada a aquest link: [[https:// | Si esteu interessats en aquests Kit de desenvolupament d'AR podeu fer una ullada a aquest link: [[https:// | ||
- | Ja estem a prop d' | + | Ja estem a prop d' |
File -> Build Settings -> Player Settings | File -> Build Settings -> Player Settings | ||
Línia 74: | Línia 74: | ||
===== L' | ===== L' | ||
- | Ara toca preparar | + | Farem una Realitat Augmentada on a l'enfocar |
- | Farem una Realitat Augmentada on enfocarem amb la càmera del mòbil a una imatge i enganxat a aquesta imatge pintarem elements digitals. | + | ==== Crear un nou AR Session Origin ==== |
Partirem de l' | Partirem de l' | ||
- | Seleccionem i esborrem el gameObject anomenat AR Session Origin de la nostra finestra // | + | Seleccionem i esborrem el gameObject anomenat |
- | Amb el ratolí sobre la finestra d'// | + | Amb el ratolí sobre la finestra d'// |
{{unity_ar_image05.jpg? | {{unity_ar_image05.jpg? | ||
Amb aquest gameObject seleccionat ens assegurem que la seva posició i rotació a la finestra // | Amb aquest gameObject seleccionat ens assegurem que la seva posició i rotació a la finestra // | ||
+ | |||
+ | ==== Afegim components i la imatge pel tracking ==== | ||
Com hem dit abans, aquest AR Session Origin està pràcticament buit pel que l' | Com hem dit abans, aquest AR Session Origin està pràcticament buit pel que l' | ||
- | Aquest script s'ha d' | + | Aquest script s'ha d' |
En aquest cas el nostre prefab serà l' | En aquest cas el nostre prefab serà l' | ||
Línia 117: | Línia 119: | ||
<WRAP Important> | <WRAP Important> | ||
- | Per saber el tamany de la imatge és tan fàcil com mesurar amb un regla la imatge impresa sobre la que volem fer l'AR. Les unitats que espera Unity és amb metres. | + | Per saber el tamany de la imatge és tan fàcil com mesurar amb un regla la imatge impresa sobre la que volem fer l'AR. Les unitats que espera Unity és en metres. |
</ | </ | ||
+ | |||
+ | ==== Creem el Prefab ==== | ||
Ara crearem el nostre prefab que serà el que s' | Ara crearem el nostre prefab que serà el que s' | ||
Línia 132: | Línia 136: | ||
Create -> Material | Create -> Material | ||
- | A l' | + | A l' |
<WRAP todo> | <WRAP todo> | ||
- | Us animo a jugar amb les opcions del material per donar-li color, textura o efectes de brillantor i metàlics. | + | Us animo a jugar amb les opcions del material per provar coses com ara la brillantor i efectes |
</ | </ | ||
Línia 142: | Línia 146: | ||
Botó dret del ratolí -> Create -> Folder | Botó dret del ratolí -> Create -> Folder | ||
| | ||
- | Finalment, per crear el prefab és tan senzill com agafar el nostre Cylinder de la finestra // | + | Finalment, per crear el prefab és tan senzill com agafar el nostre Cylinder de la finestra // |
- | Esborrem | + | Aneu en compte i esborreu |
+ | ==== Afegim el Prefab i la llibreria d' | ||
Ara acabarem de configurar el GameObject "AR Session Origin" | Ara acabarem de configurar el GameObject "AR Session Origin" | ||
- | Amb el "AR Session Origin" | + | Amb el "AR Session Origin" |
El projecte hauria de tenir aquest aspecte: | El projecte hauria de tenir aquest aspecte: | ||
Línia 157: | Línia 162: | ||
Ja tenim tot preparat per publicar i testejar la nostra primera aplicació d'AR. | Ja tenim tot preparat per publicar i testejar la nostra primera aplicació d'AR. | ||
- | Ens assegurem que salvem l' | + | ==== Publiquem i instal·lem l' |
+ | |||
+ | Primer | ||
+ | |||
+ | File -> Save | ||
+ | |||
+ | I a continuació el Build | ||
File -> Build Settings -> Build | File -> Build Settings -> Build | ||
Línia 169: | Línia 180: | ||
Ara, connectarem el nostre mòbil al PC amb un cable USB i copiarem l' | Ara, connectarem el nostre mòbil al PC amb un cable USB i copiarem l' | ||
- | Li donem permisos per fer servir la càmera i quan enfoquem a la nostra imatge de Track ens ha de sortir el cylinder en negre. | + | Li donem permisos per fer servir la càmera i quan enfoquem a la nostra imatge de Track ens ha de sortir el nostre cilindre a sobre de la imatge. |
+ | |||
+ | Moveu el mòbil sense deixar d' | ||
Línia 180: | Línia 193: | ||
==== Afegir un nou GameObject ===== | ==== Afegir un nou GameObject ===== | ||
- | Començarem | + | Començarem |
Botó dret del ratolí sobre // | Botó dret del ratolí sobre // | ||
| | ||
- | Modifiquem a l' | + | Modifiquem a l' |
+ | |||
+ | Per canviar el nom tant ho podem fer clicant botò dret sobre l' | ||
Jo li he posat " | Jo li he posat " | ||
Línia 207: | Línia 222: | ||
void Start() | void Start() | ||
{ | { | ||
- | InvokeRepeating(" | + | InvokeRepeating(" |
} | } | ||
Línia 219: | Línia 234: | ||
Aquest script declara una variable pública de tipus GameObject i anomenada beetle. | Aquest script declara una variable pública de tipus GameObject i anomenada beetle. | ||
- | Després, a la funció Start() que és la funció que s' | + | Després, a la funció Start() que és la funció que s' |
Per últim, a la funció " | Per últim, a la funció " | ||
Línia 225: | Línia 240: | ||
Salvem l' | Salvem l' | ||
- | Veurem que ara, el nostre Script te un nou slot anomenat Beetle i que és buit. Arrossegarem aqui el Cylinder que vam crear en la secció anterior i que tenim a la carpeta " | + | Veurem que ara, el nostre Script, te un nou slot anomenat Beetle i que és buit. Arrossegarem aqui el Cylinder que vam crear en la secció anterior i que tenim a la carpeta " |
Línia 235: | Línia 250: | ||
Anem a la carpeta " | Anem a la carpeta " | ||
- | L' | + | L' |
Si volem sortir d' | Si volem sortir d' | ||
Línia 328: | Línia 343: | ||
Ara, amb el nostre prefab desat a la carpeta podem esborrar el BeetleSpawner de la nostra escena. | Ara, amb el nostre prefab desat a la carpeta podem esborrar el BeetleSpawner de la nostra escena. | ||
- | ==== Modifiquem | + | ==== Modifiquem |
L' | L' | ||
Línia 348: | Línia 363: | ||
Sobrescribim l'apk anterior i només queda passar-lo al nostre dispositiu a travès del cable USB i tornar a instal·lar-lo. | Sobrescribim l'apk anterior i només queda passar-lo al nostre dispositiu a travès del cable USB i tornar a instal·lar-lo. | ||
- | ==== Innovacions a l' | + | ===== Innovacions a l' |
Us proposo que modifiqueu el codi per fer coses noves com ara: | Us proposo que modifiqueu el codi per fer coses noves com ara: | ||
Línia 359: | Línia 374: | ||
transform.Rotate(0, | transform.Rotate(0, | ||
+ | | ||
+ | * Si teniu coneixements de 3D podeu provar d' | ||
</ | </ |