bytes.cat

La wiki d'FP d'informàtica

Eines de l'usuari

Eines del lloc


jocs_en_android_libgdx

Diferències

Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.

Enllaç a la visualització de la comparació

Ambdós costats versió prèvia Revisió prèvia
Següent revisió
Revisió prèvia
jocs_en_android_libgdx [2020/01/10 00:59]
enric_mieza_sanchez
jocs_en_android_libgdx [2021/09/29 09:40] (actual)
Línia 1: Línia 1:
 ===== Jocs per a dispositius mòbils amb libGDX ===== ===== Jocs per a dispositius mòbils amb libGDX =====
-A l'article [[jocs_android]] pot veure's com treballar jocs utilitzant el //framework// estàndard d'Android (bàsicament modificant els valors del //layout// i els elements que hi conté). +Traslladat a [[jocs_libgdx]]
- +
-En aquest article utilitzarem una llibreria específica, libGDX per realitzar el joc. Aquesta té molts avantatges, sobretot que permet compilar en diverses plataformes (Android, Desktop, iOS, HTML). A més, ens permetrà utilitzar recursos gràfics específics que ens facilitaran operacions complexes en 2D i 3D amb acceleració OpenGL. +
- +
- +
-{{tag> #FpInfor #Dam #DamMp08 #DamMp08Uf3 #DamMp08Uf03}} +
- +
- +
-==== Primer joc: Drops ==== +
-  - Crea un [[https://github.com/libgdx/libgdx/wiki/Project-Setup-Gradle|nou projecte amb aquesta eina]]. Puja'l a Github (i al Moodle). +
-  - Segueix el [[https://github.com/libgdx/libgdx/wiki/A-Simple-Game|tutorial per fer el joc Drop]]. El tutorial conté indicacions per implementar el joc en les 4 plataformes amb el mateix codi Java, però si vols , només cal que segueixis el tutorial per la part de Android i el //core// (la part comuna). +
-  - Mostra el joc al professor quan tinguis el cubell funcionant, però sense les gotes. Fes un commit i push al repo. +
-  - Mostra el joc al professor quan el tinguis acabat. +
-  - Afegeix les següents ampliacions: +
-    - Implementa un comptador de les gotes que es capturen amb el cubell. Mostra el resultat en una cantonada de la pantalla. +
-    - Quan una gota arriba a terra el joc s'acaba. Afegeix un so adequat. +
-    - Quan s'acaba la partida s'esborra la pantalla i s'atura el so. Es mostra la puntuació i un botó que permeti reiniciar la partida. +
-    - Afegeix una imatge de fons adequada (que les gotes ressaltin i no dificulti el joc). +
-    - Quan s'acaba la partida, la imatge de fons és diferent. +
-    - Ajusta el //hit test// per tal que la gota només es consideri recollida si entra per la part de sobre del cubell (que no funcioni si venim de costat). +
-    - Fes un comptador que indiqui el nombre de //frames// per segon (consultar llibreria Gdx.graphics). +
-    - Afegeix alguna funcionalitat de collita pròpia. +
-  - Recorda fer commit i push a Github. +
- +
- +
-==== libGDX és multiplataforma ==== +
-El codi de la teva aplicació està al mòdul CORE. +
- +
-Pots compilar en: +
-  - Android: si obres el projecte amb Android Studio per defecte podràs executar en Android. +
-  - Desktop (java app, Windows o Linux): afegeix una nova configuració +
-    - RUN -> Edit configurations -> Add (+) -> Application +
-      - Ajusta MainClass +
-      - Ajusta "Use classpath of module" +
-  - [[https://medium.com/@bschulte19e/deploying-your-libgdx-game-to-ios-in-2019-8d3796410d82|iOS: segueix aquestes instruccions]]. Requereix tenir un Mac, XCode i Android Studio amb RovoVM plugin +
- +
- +
- +
-==== Crea el teu propi joc ==== +
-Ja hem vist alguns llocs on aconseguir recursos lliures de copyright: +
-  - Imatges i //sprites//: https://www.kindpng.com +
-  - Música i sons: https://freesound.org/ +
- +
-L'[[https://github.com/libgdx/libgdx/wiki/2D-Animation|objecte Animation]] ens facilita la gestió dels //sprites// partir d'una //spritesheet//+
- +
-Una eina interessant és [[https://www.codeandweb.com/texturepacker|Texture Packer]]. Té funcions interessants però algunes son només en la versió Pro (de pagament). +
- +
jocs_en_android_libgdx.1578617998.txt.gz · Darrera modificació: 2020/01/10 00:59 per enric_mieza_sanchez