bytes.cat

La wiki d'FP d'informàtica

Eines de l'usuari

Eines del lloc


Barra lateral

ASIX Administració de Sistemes Informàtics i Xarxes
Tots els mòduls del cicle
MP01 Implantació de sistemes operatius
Totes les UFs del modul
MP02 Gestió de bases de dades
Totes les UFs del modul
MP03 Programació bàsica
Totes les UFs del modul
MP04 Llenguatges de marques i sistemes de gestió d'informació
Totes les UFs del modul
MP05 Fonaments de maquinari
Totes les UFs del modul
MP06 Administració de sistemes operatius
Totes les UFs del modul
MP07 Planificació i administració de xarxes
Totes les UFs del modul
MP08 Serveis de xarxa i Internet
Totes les UFs del modul
MP09 Implantació d'aplicacions web
Totes les UFs del modul
MP10 Administració de sistemes gestors de bases de dades
Totes les UFs del modul
MP11 Seguretat i alta disponibilitat
Totes les UFs del modul
MP12 Formació i orientació laboral
Totes les UFs del modul
MP13 Empresa i iniciativa emprenedora
Totes les UFs del modul
MP14 Projecte
Totes les UFs del modul
DAM Desenvolupament d’aplicacions multiplataforma
Tots els mòduls del cicle
MP01 Sistemes informàtics
Totes les UFs del modul
MP02 Bases de dades
Totes les UFs del modul
MP03 Programació bàsica
Totes les UFs del modul
MP04 Llenguatges de marques i sistemes de gestió d'informació
Totes les UFs del modul
MP05 Entorns de desenvolupament
Totes les UFs del modul
MP06 Accés a dades
Totes les UFs del modul
MP07 Desenvolupament d’interfícies
Totes les UFs del modul
MP08 Programació multimèdia i dispositius mòbils
Totes les UFs del modul
MP09 Programació de serveis i processos
Totes les UFs del modul
MP10 Sistemes de gestió empresarial
Totes les UFs del modul
MP11 Formació i orientació laboral
Totes les UFs del modul
MP12 Empresa i iniciativa emprenedora
Totes les UFs del modul
MP13 Projecte de síntesi
Totes les UFs del modul
MPDual Mòdul Dual / Projecte
DAW Desenvolupament d’aplicacions web
Tots els mòduls del cicle
MP01 Sistemes informàtics
Totes les UFs del modul
MP02 Bases de dades
Totes les UFs del modul
MP03 Programació
Totes les UFs del modul
MP04 Llenguatge de marques i sistemes de gestió d’informació
Totes les UFs del modul
MP05 Entorns de desenvolupament
Totes les UFs del modul
MP06 Desenvolupament web en entorn client
Totes les UFs del modul
MP07 Desenvolupament web en entorn servidor
Totes les UFs del modul
MP08 Desplegament d'aplicacions web
Totes les UFs del modul
MP09 Disseny d'interfícies web
Totes les UFs del modul
MP10 Formació i Orientació Laboral
Totes les UFs del modul
MP11 Empresa i iniciativa emprenedora
Totes les UFs del modul
MP12 Projecte de síntesi
Totes les UFs del modul
SMX Sistemes Microinformàtics i Xarxes
Tots els mòduls del cicle
MP01 Muntatge i manteniment d’equips
Totes les UFs del modul
MP02 Sistemes Operatius Monolloc
Totes les UFs del modul
MP03 Aplicacions ofimàtiques
Totes les UFs del modul
MP04 Sistemes operatius en xarxa
Totes les UFs del modul
MP05 Xarxes locals
Totes les UFs del modul
MP06 Seguretat informàtica
Totes les UFs del modul
MP07 Serveis de xarxa
Totes les UFs del modul
MP08 Aplicacions Web
Totes les UFs del modul
MP09 Formació i Orientació Laboral
Totes les UFs del modul
MP10 Empresa i iniciativa emprenedora
Totes les UFs del modul
MP11 Anglès
Totes les UFs del modul
MP12 Síntesi
Totes les UFs del modul
CETI Ciberseguretat en Entorns de les Tecnologies de la Informació
Tots els mòduls del cicle
CiberOT Ciberseguretat en Entorns d'Operació
Tots els mòduls del cicle
jocs_en_android_libgdx

Aquesta és una revisió antiga del document


Jocs en Android amb libGDX

A l'article jocs_android pot veure's com treballar jocs utilitzant el framework estàndard d'Android (bàsicament modificant els valors del layout i els elements que hi conté).

En aquest article utilitzarem una llibreria específica, libGDX per realitzar el joc. Aquesta té molts avantatges, sobretot que permet compilar en diverses plataformes (Android, Desktop, iOS, HTML). A més, ens permetrà utilitzar recursos gràfics específics que ens facilitaran operacions complexes en 2D i 3D amb acceleració OpenGL.

Primer joc: Drops

  1. Crea un nou projecte amb aquesta eina. Puja'l a Github (i al Moodle).
  2. Segueix el tutorial per fer el joc Drop. El tutorial conté indicacions per implementar el joc en les 4 plataformes amb el mateix codi Java, però si vols , només cal que segueixis el tutorial per la part de Android i el core (la part comuna).
  3. Mostra el joc al professor quan tinguis el cubell funcionant, però sense les gotes. Fes un commit i push al repo.
  4. Mostra el joc al professor quan el tinguis acabat.
  5. Afegeix les següents ampliacions:
    1. Implementa un comptador de les gotes que es capturen amb el cubell. Mostra el resultat en una cantonada de la pantalla.
    2. Quan una gota arriba a terra el joc s'acaba. Afegeix un so adequat.
    3. Quan s'acaba la partida s'esborra la pantalla i s'atura el so. Es mostra la puntuació i un botó que permeti reiniciar la partida.
    4. Afegeix una imatge de fons adequada (que les gotes ressaltin i no dificulti el joc).
    5. Quan s'acaba la partida, la imatge de fons és diferent.
    6. Ajusta el hit test per tal que la gota només es consideri recollida si entra per la part de sobre del cubell (que no funcioni si venim de costat).
    7. Fes un comptador que indiqui el nombre de frames per segon (consultar llibreria Gdx.graphics).
    8. Afegeix alguna funcionalitat de collita pròpia.
  6. Recorda fer commit i push a Github.

libGDX és multiplataforma

Pots compilar en:

  1. Android: si obres amb Android Studio podràs
  2. Desktop (java app, Windows o Linux): afegeix una nova configuració
    1. RUN → Edit configurations → Add (+) → Application
      1. Ajusta MainClass
      2. Ajusta «Use classpath of module»
  3. iOS: segueix aquestes instruccions. Requereix tenir un Mac, XCode i Android Studio amb RovoVM plugin

Crea el teu propi joc

Ja hem vist alguns llocs on aconseguir recursos lliures de copyright:

  1. Imatges i sprites: https://www.kindpng.com
  2. Música i sons: https://freesound.org/

L'objecte Animation ens facilita la gestió dels sprites a partir d'una spritesheet.

Una eina interessant és Texture Packer. Té funcions interessants però algunes son només en la versió Pro (de pagament).

jocs_en_android_libgdx.1578611165.txt.gz · Darrera modificació: 2020/01/09 23:06 per enric_mieza_sanchez