bytes.cat

La wiki d'FP d'informàtica

Eines de l'usuari

Eines del lloc


jocs_en_android_libgdx

Diferències

Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.

Enllaç a la visualització de la comparació

Següent revisió
Revisió prèvia
Següent revisió Ambdós costats nova versio
jocs_en_android_libgdx [2019/12/29 21:19]
enric_mieza_sanchez creat
jocs_en_android_libgdx [2020/01/10 00:59]
enric_mieza_sanchez
Línia 1: Línia 1:
-===== Jocs en Android amb libGDX =====+===== Jocs per a dispositius mòbils amb libGDX =====
 A l'article [[jocs_android]] pot veure's com treballar jocs utilitzant el //framework// estàndard d'Android (bàsicament modificant els valors del //layout// i els elements que hi conté). A l'article [[jocs_android]] pot veure's com treballar jocs utilitzant el //framework// estàndard d'Android (bàsicament modificant els valors del //layout// i els elements que hi conté).
  
Línia 8: Línia 8:
  
  
-==== Guia ==== +==== Primer joc: Drops ==== 
-  - Crea un [[https://github.com/libgdx/libgdx/wiki/Project-Setup-Gradle|nou projecte amb aquesta eina]]. +  - Crea un [[https://github.com/libgdx/libgdx/wiki/Project-Setup-Gradle|nou projecte amb aquesta eina]]. Puja'l a Github (i al Moodle)
-  - Segueix el [[https://github.com/libgdx/libgdx/wiki/A-Simple-Game|tutorial per fer el joc Drop]]. +  - Segueix el [[https://github.com/libgdx/libgdx/wiki/A-Simple-Game|tutorial per fer el joc Drop]]. El tutorial conté indicacions per implementar el joc en les 4 plataformes amb el mateix codi Java, però si vols , només cal que segueixis el tutorial per la part de Android i el //core// (la part comuna)
-  - ... +  - Mostra el joc al professor quan tinguis el cubell funcionant, però sense les gotesFes un commit i push al repo. 
-  - +  - Mostra el joc al professor quan el tinguis acabat
 +  - Afegeix les següents ampliacions: 
 +    - Implementa un comptador de les gotes que es capturen amb el cubell. Mostra el resultat en una cantonada de la pantalla. 
 +    - Quan una gota arriba a terra el joc s'acaba. Afegeix un so adequat. 
 +    - Quan s'acaba la partida s'esborra la pantalla i s'atura el so. Es mostra la puntuació i un botó que permeti reiniciar la partida. 
 +    - Afegeix una imatge de fons adequada (que les gotes ressaltin i no dificulti el joc). 
 +    - Quan s'acaba la partida, la imatge de fons és diferent. 
 +    - Ajusta el //hit test// per tal que la gota només es consideri recollida si entra per la part de sobre del cubell (que no funcioni si venim de costat). 
 +    - Fes un comptador que indiqui el nombre de //frames// per segon (consultar llibreria Gdx.graphics). 
 +    - Afegeix alguna funcionalitat de collita pròpia. 
 +  - Recorda fer commit i push a Github. 
 + 
 + 
 +==== libGDX és multiplataforma ==== 
 +El codi de la teva aplicació està al mòdul CORE. 
 + 
 +Pots compilar en: 
 +  - Android: si obres el projecte amb Android Studio per defecte podràs executar en Android. 
 +  - Desktop (java app, Windows o Linux): afegeix una nova configuració 
 +    - RUN -> Edit configurations -> Add (+) -> Application 
 +      - Ajusta MainClass 
 +      - Ajusta "Use classpath of module" 
 +  - [[https://medium.com/@bschulte19e/deploying-your-libgdx-game-to-ios-in-2019-8d3796410d82|iOS: segueix aquestes instruccions]]. Requereix tenir un Mac, XCode i Android Studio amb RovoVM plugin 
 + 
 + 
 + 
 +==== Crea el teu propi joc ==== 
 +Ja hem vist alguns llocs on aconseguir recursos lliures de copyright: 
 +  - Imatges i //sprites//: https://www.kindpng.com 
 +  - Música i sons: https://freesound.org/ 
 + 
 +L'[[https://github.com/libgdx/libgdx/wiki/2D-Animation|objecte Animation]] ens facilita la gestió dels //sprites// a partir d'una //spritesheet//
 + 
 +Una eina interessant és [[https://www.codeandweb.com/texturepacker|Texture Packer]]. Té funcions interessants però algunes son només en la versió Pro (de pagament). 
 + 
jocs_en_android_libgdx.txt · Darrera modificació: 2021/09/29 09:40 (edició externa)